۱۲۸ مین شماره نشریه «مدت» منتشر شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۵۶۷۰ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۸۵۵
روابط عمومی دانشگاه تهران: یکصد و بیست و هشتمین شماره نشریه دو زبانه مدت، ویژه بهمن و اسفند ۱۳۹۹، به مدیرمسئولی دکتر عباس قنبری باغستان و سردبیری لیلا احمدی با رویکرد خبری-تحلیلی منتشر شد.
۱۲۸ مین شماره نشریه «مدت» منتشر شد

در سرمقاله این شماره از نشریه خبری-تحلیلی «مدت» آمده است:

«آخرین شماره نشریه مدت در سال ۱۳۹۹ با رویکرد خبری-تحلیلی به زینت طبع آراسته شده است. محتوای این شماره نشریه «مدت» شامل هشت بخش اصلی است که به ترتیب «گزارش‌های خبری»، «مصاحبه‌ها»، «معرفی پایان‌نامه‌ها»، «تجارب زیسته دانشجویان خارجی»، «اخبار داخلی»، «اخبار بین‌المللی»، «ماه نوشت‌ها» و «اخبار و گزارش‌های انگلیسی» را شامل می‌شود.

در این شماره، در بخش اخبار، مهمترین دستاوردهای دانشگاه و نیز فعالیت‌های شاخص مورد توجه بوده است. در دو ماه گذشته، علاوه بر دو دستاورد مهم در رتبه‌بندی «وبومتریکس جهانی» و «رتبه‌بندی موضوعی کیو.اس»، دانشگاه تهران همچنین در مراسمی از «برنامه جامع اقدام ملی کاهش آلودگی هوا» رونمایی کرد. به اینها باید درخشش دانشگاه تهرانی‌ها در سی و هشتمین جشنواره «کتاب سال» کشور و نیز «هشتمین کنفرانس آموزش و توسعه سرمایه انسانی» را نیز افزود. در همین مدت، دانشگاه تهران میزبان «جشنواره بین‌الملل» مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران، «مراسم تقدیر از فرزندان ممتاز» کارکنان دانشگاه و نیز آئین تقدیر از «کارمندان نمونه دانشگاه» بوده و علاوه بر آن، در سی امین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور مشارکت فعال داشت.

در بخش تحلیل نیز همانند شماره قبلی، مصاحبه‌های عمیق و تخصصی با اعضای هیأت علمی دانشگاه تهران در خصوص مهمترین مسائل و چالش‌های روز و نیز ترسیم افق روشن برای آینده، ستون اصلی این بخش را تشکیل داده است. در مجموع شانزده مصاحبه با اساتید دانشگاه صورت گرفته است که حوزه‌های مختلف از فنی و مهندسی گرفته تا مدیریت، محیط زیست و منابع طبیعی، صنایع غذایی، بازی‌های رایانه‌ای، مسئولیت اجتماعی و نیز بودجه، موسیقی، نانو، انسان شناسی و … را شامل می‌شود.

«معرفی پایان‌نامه» و «تجارب زیسته دانشجویان خارجی» در دانشگاه تهران، دو بخش دیگری است که در ادامه مورد توجه قرار گرفته است. همچنین با هدف مستندسازی همه وقایع دانشگاه، تمامی اخبار و رویدادهای دانشگاه، اعم از واحدها و مؤسسات وابسته، در دو ماه گذشته بر اساس تقسیم‌بندی موضوعی «اخبار داخلی»، «بین‌المللی» و تجمیع آنها در «ماه نوشت‌ها» و نیز اخبار انگلیسی نیز در پایان این شماره از نشریه مدت مورد توجه قرار گرفته است.

سال ۱۳۹۹ به رغم همه فراز و نشیب‌های تلخ و شیرین، از یک جهت برای دانشگاه تهرانی‌ها بسیار حُزن‌انگیز بود و آن نیز غم از دست دادن بیش از سی نفر از اعضای هیئت علمی و نیز تنی چند از کارمندان و دانشجویان دانشگاه بود که همگی مصداق بیت رودکی «از شمار دو چشم یک تن کم***و ز شمار خرد هزاران بیش» هستند. پایان بخش این شماره از نشریه «مدت» یادنامه‌ای است که به پاس خدمات و گرامیداشت یاد و نام این عزیزان تهیه شده است».


برای مشاهده متن کامل این شماره اینجا کلیک کنید.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۳

کلید واژه ها: دوماه نامه مدت خبری - تحلیلی


نظر شما :