نشریه مدت، ویژه نامه بزرگداشت مقام زن، در دانشگاه تهران منتشر شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۴۷۶۶ اخبار اخبار برگزیده اخبار فرهنگی-دینی
تعداد بازدید:۱۷۶۸
روابط‌عمومی دانشگاه تهران: تحریریه مجله مدت، ارگان خبری روابط‌عمومی دانشگاه تهران، با اختصاص یک ویژه‌نامه به بزرگداشت روز زن، مطالب و گزارش‌های متنوعی از «جایگاه زنان در دانشگاه تهران» منتشر کرد.

در سرمقاله این ویژه‌نامه آمده است: «گفتمان زنان همواره بخشی از گفتمان غالب در تاریخ ایران زمین بوده است. در این میان، نقش زنان در تحولات علمی، پژوهشی و آموزشی کشور، به خصوص در تحولات پرشتاب دهه‌های اخیر، بر کسی پوشیده نیست. دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، از ابتدای تأسیس تا کنون هم بستر شکل‌گیری و هم زمینه‌ساز نقش‌آفرینی زنان و بانوان کشورمان در تحولات تاریخ ساز ایران‌زمین بوده است و نگاهی گذرا به نمایه آماری «جایگاه زنان» و دستاوردهای آنان در این دانشگاه، به خوبی موید این ادعاست.
حضور یازده مشاهیر زن در کنار مفاخر دانشگاه تهران، حضور بیش از ۵۰۰ عضو هیات‌علمی زن (از جمله ۵۴ استاد، ۱۱۰ دانشیار و ۲۹۰ استادیار)، بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دختر و بیش از ۱۳۰۰ کارمند زن، بخشی از نمایه آماری پرافتخار «جایگاه زنان» در دانشگاه تهران است. فراتر از این سرمایه بزرگ انسانی، تولید ۱۵ هزار و ۵۶۳ مقاله علمی، ۱۲ هزار و ۸۱۱ مقاله ارائه شده در همایش‌ها و سمینارهای علمی، تألیف بیش از ۱۹۰۰ عنوان کتاب، انجام حدود ۵۰۰ طرح پژوهشی کاربردی، کسب صدها عنوان «برگزیده / برتر / منتخب» در جشنواره‌ها و همایش‌های علمی و بین المللی داخلی و خارجی تنها بخشی از دستاورد همین قشر فرهیخته در ۱۰ سال گذشته در دانشگاه تهران است.
به مناسبت میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن در ایران، تحریریه مدت این «ویژه نامه» را به طور کامل به «جایگاه زنان در دانشگاه تهران» اختصاص داده است. در این شماره، علاوه بر گزارش «نمایه آماری از جایگاه زنان در دانشگاه تهران»، ۹ مصاحبه عمیق با برخی از اعضای هیات‌علمی زن دانشگاه صورت پذیرفته است. در کنار آن، بخش‌هایی نیز به معرفی تعدادی از پایان‌نامه‌های برگزیده دانشجویان دختر، معرفی تعدادی از پایان‌نامه‌هایی که در حوزه زنان انجام شده، مروری بر بیوگرافی مشاهیر زن دانشگاه، لیست برگزیدگان زن جشنواره‌های بین‌الملل، جشنواره پژوهش و فناوری و نیز آموزش دانشگاه در سال‌های اخیر اختصاص یافته است.
ضمن احترام به جایگاه و نقش یکایک بانوان فرهیخته عضو خانواده بزرگ دانشگاه تهران، باید اذعان داشت که در این ویژه نامه، تحریریه «مدت» به دلیل محدودیت‌های مختلف، تنها قادر بود بخشی از آنچه شایسته و بایسته جایگاه این قشر فرهیخته است را در چشم‌انداز کلان دانشگاه ارائه و بازنمایی کند. بدون شک دستاوردها، افتخارآفرینی‌ها و نقش‌آفرینی‌های بیشماری دیگری نیز بوده است که به هر دلیل از چشمان ما دورمانده و امید می‌رود در آینده نزدیک بتوان در قالب ویژه‌نامه‌های مختلف به نحو شایسته به آنها نیز پرداخت.
در پایان و از طرف خانواده بزرگ دانشگاه تهران ایام باسعادت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن را به یکایک بانوان دانشگاه تهران تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند متعال برای تمامی این عزیزان عزت، پایداری و سربلندی آرزومندیم».

برای مشاهده کامل این ویژه نامه، اینجا کلیک کنید.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۳


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: نشریه مدت روز بزرگداشت مقام زن دوماه نامه مدت خبری - تحلیلی


( ۲ )

نظر شما :