با هدف اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی؛

نشست «فروش کشتی به دستور دادگاه با تأکید بر سند پیش‌نویس آنسیترال» برگزار شد

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۶ کد : ۱۷۶۲۱ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۶۰۱
روابط عمومی دانشگاه تهران: با هدف اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی آموزش عالی کشور در ایام کرونا و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه حقوق تطبیقی، نشست «فروش کشتی به دستور دادگاه با تأکید بر سند پیش‌نویس آنسیترال» با حضور پروفسور خوان پابلو رودریگز دلگادو، به‌صورت وبینار برگزار شد.

 

بنا بر گزارش مؤسسه حقوق تطبیقی دانشگاه تهران، با هدف اجرای سیاست‌های همکاری علمی بین‌المللی آموزش عالی کشور در ایام کرونا و گسترش فعالیت‌های بین‌المللی مؤسسه حقوق تطبیقی، به‌ویژه در شرایط فعلی که همه‌گیری بیماری کرونا موانعی را در راه فعالیت‌های معمول و متداول بین‌المللی به وجود آورده است، این مؤسسه، به‌صورت وبینار اقدام به برگزاری سلسله سخنرانی‌هایی با حضور استادان حقوقی دانشگاه‌های معتبر دنیا کرده است. به همین منظور نشستی (۲۴ خرداد) تحت عنوان «فروش کشتی به دستور دادگاه با تأکید بر سند پیش‌نویس آنسیترال» با حضور پروفسور خوان پابلو رودریگز دلگادو، استاد و مدرس ارشد حقوق تجارت و حقوق دریایی برگزار شد.
در بخش اول این نشست که اختصاص به ارائه استاد داشت، پروفسور دلگادو، ابتدا به لزوم تعبیه یک رژیم حقوقی کارآمد پیرامون فروش اجرایی کشتی که بر اساس آن بتوان به بهترین قیمت ممکن کشتی را به فروش رساند و مطالبات بیشتری را از طلبکاران وصول کرد، پرداخت. او معتقد به لزوم مداخلات بین‌المللی برای ایجاد یک رژیم حقوقی کارآمد بود و در همین راستا سند آنسیترال را به‌عنوان اولین سند بین‌المللی که در صدد تنظیم رژیم حقوقی فروش اجرایی کشتی‌هاست معرفی و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
در بخش دوم، پروفسور دلگادو حدود سی دقیقه پاسخگوی پرسش‌های حاضران در جلسه به‌صورت شفاهی (اتصال میکروفون) و کتبی (درج در کامنت) بود. بر اساس آمار مؤسسه حقوق تطبیقی در این نشست تخصصی حدود پنجاه نفر از استادان، دانشجویان و علاقه‌مندان به مباحث حقوقی شرکت داشتند.
لازم به ذکر است، پروفسور خوان پابلو رودریگز دلگادو، استاد و مدرس ارشد حقوق تجارت و حقوق دریایی و فارغ‌التحصیل دکتری حقوق خصوصی دانشگاه کارلوس۳ مادرید است. این استاد حقوق، دارای بیش از سی مقاله در حوزه حقوق تجارت و حمل و نقل دریایی است و افتخارات متعددی به‌واسطه مقالات خود به دست آورده که از جمله این افتخارات می‌توان به کسب جایزه el III PREMIO PABLO ACERO در حوزه بهترین مقاله حقوقی از انجمن بین‌المللی حقوق بنادر و جایزه بهترین مقاله حقوقی جشنواره ICAM اشاره کرد.
پروفسور دلگادو، همچنین کتاب‌های متعددی در حوزه حقوق حمل و نقل دریایی به رشته تحریر درآورده که مهمترین آن El periodo de responsabilidad del porteador en el transporte marítimo de mercancías (2016: Marcial Pons) است. این استاد حقوق، هم‌اکنون عضویت هیأت علمی دانشگاه کارلوس ۳، عضویت انجمن حقوق دریایی اسپانیا، عضویت انجمن بین‌المللی حقوق بنادر و عضویت کانون وکلای دادگستری مادرید را دارد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: مؤسسه حقوق تطبیقی فعالیت بین‌المللی نشست‌های حقوقی وبینار


( ۱ )

نظر شما :