به دنبال اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف؛

ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه احناف شهرستان خواف از دانشگاه تهران تقدیر کردند / سند جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف تصویب شد / طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی شهرستان خواف، به عنوان پایلوت کشوری، آماده اجرا است

تعداد بازدید:۱۴۹۳
روابط عمومی دانشگاه تهران: به دنبال اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف مبتنی بر الگوی کسب و کار اجتماعی، امام جمعه شهرستان خواف، مدیر حوزه علمیه احناف خواف و امام جمعه اهل سنت خواف از دانشگاه تهران و همچنین دکتر مهدی قربانی، مجری طرح و عضو هیأت علمی دانشگاه تقدیر و تشکر کردند.
ائمه جمعه و مدیر حوزه علمیه احناف شهرستان خواف از دانشگاه تهران تقدیر کردند / سند جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف تصویب شد / طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی شهرستان خواف، به عنوان پایلوت کشوری، آماده اجرا است

دکتر مهدی قربانی، مجری طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی شهرستان خواف در گفت‌وگو با هدیه میرزایی، کارشناس روابط عمومی دانشگاه تهران، به تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این شهرستان پرداخت و گفت: «الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر مدل جامع مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها با همکاری دانشگاه تهران، شرکت صنعتی و معدنی فولاد سنگان، استانداری خراسان رضوی، سازمان مردم‌ نهاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی و فرمانداری خواف به‌عنوان نخستین الگوی جامع کسب و کار اجتماعی در شهرستان خواف اجرا شده است».

وی در ادامه از اتمام کار تدوین سند جامع آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف خبر داد و افزود: «کار تدوین این سند عملیاتی، به تفکیک در سطح شهرستان و روستاها به اتمام رسیده و در مرحله تصویب در شورای برنامه‌ریزی شهرستان قرار گرفته است. در سند جامع آبادانی و پیشرفت به‌عنوان نقشه راه، مسئولیت اجتماعی شرکت‌های معدنی سنگان و برنامه‌ها و اقدام‌های اجرایی در حوزه‌های مختلف آبادانی و پیشرفت تعیین شده است. همچنین نقش دستگاه‌های اجرایی شهرستان، جایگاه مشارکت جامعه محلی (روستایی‌ها) و نقش شرکت‌های معدنی سنگان خواف در هر پروژه و اقدام اجرایی مشخص شده است».

دکتر قربانی تدوین نقشه فرصت‌های کسب و کار شهرستان خواف را یکی دیگر از اقدام‌های اخیر برشمرد و تصریح کرد: «این سند، در مرحله تصویب نهایی در کارگروه اشتغال شهرستان است. پس از تصویب نقشه فرصت‌های کسب و کار شهرستان در این کارگروه، کلیه دستگاه‌هایی که در شهرستان خواف منابع مالی برای موضوع تولید و اشتغال در اختیار دارند، در یک چهارچوب مشخص نقش‌آفرینی خواهند کرد».

مجری طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ایجاد هم‌افزایی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف شهرستان خواف اظهار کرد: «تقویت هماهنگی‌های بین بخشی، یکی از راهبردهای اصلی این طرح بوده که از جمله این هم‌افزایی‌ها می‌توان به مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در منطقه اشاره کرد. در سال جاری، این همکاری مشترک بین کمیته امداد و طرح مثلث در قالب تأسیس «مرکز نیکوکاری تخصصی اشتغال و کسب و کار احسان» مدیریت می‌شود. بر این اساس، نیاز است کلیه طرح‌های کسب و کار محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، از کلینیک تخصصی مشاوره و رشد کسب و کار دانشگاه تهران که با همکاری شرکت صنعتی و معدنی فولاد سنگان راه‌اندازی شده است، تاییدیه دریافت کنند».

دانشیار دانشگاه تهران افزود: «تسهیلات اشتغال‌زایی این مرکز از محل ودیعه بانکی و به‌صورت قرض‌الحسنه توسط معین اقتصادی، یعنی شرکت معدنی فولاد سنگان و صندوق کارآفرینی در قالب تفاهم‌نامه منعقده تأمین می‌شود. همچنین مدیریت کلینیک تخصصی، در چهارچوب نقشه فرصت‌های کسب و کار شناسایی شده بر عهده تیم تخصصی طرح است».

وی با اشاره به شروع همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان خواف عنوان کرد: «اخیراً با پیگیری‌های صورت گرفته با همکاری فراکسیون جهاد سازندگی و پیشرفت مجلس شورای اسلامی و معاونت عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی شهرستان خواف مورد موافقت بنیاد مسکن قرار گرفته است. با توجه به بسترسازی‌های لازم توسط دانشگاه تهران در شهرستان خواف از جمله اسناد توسعه‌ای شهرستان و روستاها، این شهرستان به‌عنوان پایلوت اجرایی طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی انتخاب شده که به زودی در این خصوص اقدامات اجرایی در این شهرستان کلید خواهد خورد».

دکتر قربانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «دانشگاه تهران در این طرح و در تحقق آبادانی و پیشرفت شهرستان خواف، همواره نقش یک نهاد واسط و تسهیل‌گر را بر عهده داشته است. این دانشگاه، مبتنی بر یک نقشه راه علمی بسترهای اعتمادسازی و مشارکت محوری را در بین ذی‌نفعان توسعه منطقه شامل دستگاه‌های اجرایی، جامعه محلی و شهری و شرکت‌های معدنی سنگان خواف تقویت کرده و با به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های انسانی و طبیعی توانسته بستر رشد و شکوفایی را در منطقه فراهم آورد».

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: خواف قلعه گنج توسعه اقتصادی توسعه کسب و کار تقدیر سند جامع آبادانی و پیشرفت الگوی جامع کسب و کار اجتماعی توسعه مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران


( ۳ )

نظر شما :