به همت پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛
سیستم تماس دانشبنیان بومی جایگزین رقبای خارجی خود شد
بنا بر گزارش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، این سامانه قابلیت مدیریت مرکز ارتباط و نیز انجام خدمات میزبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته را بهصورت تخصصی دارد. «رسیدگی به شکایات و انتقادات»، «ثبت در سامانه تیکتینک و CRM»، «انجام عملیات رزرواسیون»، «ورود و پالایش اطلاعات و دادهکاوی»، «امکان صحتسنجی اطلاعات»، «امکان ورود و پالایش اطلاعات»، «اجرای کمپین تکمیل و رفع نقص اطلاعات مشتریان»، پاسخگویی به کلیه پیامهای متنی اعم از ایمیل و کامنت برخی از ویژگیهای این پلتفرم به شمار میرود. این محصول بومی در پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات ایران جایگزین نمونه خارجی شده است.
سامانه غیرحضوری #۲۰۲۰* سامانهای برای دریافت اطلاعات در خصوص کلیه خدمات غیرحضوری تلفن ثابت و همگانی، پیگیری امر مربوط به اینترنت ADSL مخابرات، پرداخت آنلاین قبض تلفن ثابت در صورت قطع بودن، اعلام شماره موبایل جهت ارسال پیامک صورتحساب و شرکت در جشنوارههای شرکت مخابرات ایران است. شرکت دانش بنیان راهکار سرزمین هوشمند با اتخاذ رویکرد "iWin" و برپایه این شعار توانسته است بر اساس نیاز به توسعه ارتباطات فراگیر، «مرکز تماس» را پیادهسازی کند.
فرامرز فیاضفر، مجری این طرح، ضمن اشاره به زمینههای تحقیقاتی این شرکت گفت: «شرکتها و ارگانها برای ایجاد ارتباط با مخاطبان خود نیازمند سیستمهای مرکز تماس هستند که بعضاً این سیستم با عناوینی چون تلفن گویا شناخته میشوند».
وی افزود: «ما در این راستا سیستمی را طراحی کردیم که بتواند کلیه ماژولهای ارتباطی مانند تلفن، فکس، ایمیل و پیامک را بهصورت یکپارچه و پنجره واحد پوشش دهد، ضمن اینکه این ماژولها را با یکدیگر ارتباط دهد، به این معنا که وقتی به سازمانی پیامک زده میشود، این پیام به سیستم تماسی وارد شود و فرد بتواند با آن سازمان ارتباط برقرار کند، بدون آنکه هزینه اضافی برای وی به همراه داشته باشد».
فیاضفر با اشاره به هوشمند بودن سیستم طراحی شده، خاطرنشان کرد: «پاسخ به نیازهای تماسی و ارتباطی یک سازمان صرفاً این نیست که به آن پاسخ داده شود، بلکه لازم است از طریق ایجاد ارتباط میان سازمان با مخاطبان رسوب فناوری رخ دهد».
مجری طرح در ادامه تصریح کرد: «برای سازمانها ضروری است تا به شناسایی و بررسی تقاضاهای مخاطبان خود بپردازند و ببینند در این نیازها نسبت به گذشته چه تغییراتی به وجود آمده است. این امر در بهبود فرآیند کاری و ارتقای سیستمهای ارتباطی بسیار موثر خواهد بود، چراکه در این زمینه رقبای خارجی وجود داشت و طیف وسیعی از این ابزارهای وارداتی در کشور در حال بهرهبرداری است».
وی با بیان اینکه این محصول بومی توانسته جایگزین سیستمهای وارداتی مورد استفاده ارگانها و شرکتها شود، گفت: «میتوان به نمونه کاربردی شدن این سیستم در پروژه ۲۰۲۰ شرکت مخابرات در کل کشور، اشاره کرد. این پروژه، مربوط به پشتیبانی و فروش ADSL مخابرات ایران بهعنوان دومین مرکز تماس کشور است. بزرگترین مرکز تماس کشور همراه اول و بعد از آن شرکت مخابرات قرار دارد».
لازم به ذکر است، درحال حاضر بانک مسکن، بانک ملت، پست تیپاکس و فرودگاه امام از جمله مراکزی هستند که در آنها سیستم ارتباطی این شرکت جایگزین نمونه خارجی شده است و مدیریت خروج ارز از کشور را به ارمغان آورده است.
نظر شما :