نشست اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه برگزار شد | تجلیل از بسیجیان منتخب

تعداد بازدید:۵۸۱
همزمان با هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، نشست اساتید، دانشجویان و کارکنان بسیجی دانشگاه تهران با رئیس دانشگاه برگزار شد و از ۱۵ بسیجی دانشگاه تهران به عنوان منتخب و گزیده‌ای از بسیجیان دانشگاه تهران تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران با اهدای لوح به دکتر عبدالرضا سیف رئیس بسیج اساتید، دکتر محسن دشتکوهی رئیس بسیج کارکنان، علیرضا صفری مسئول بسیج دانشجویی و دیگر دانشگاهیان شامل دکتر فرزاد زیویار، دکتر یحیی بوذری‌نژاد، دکتر علی مهدیزاده میاندهی، اکرم حسینیان، مسعود رهگذر، فاطمه صیادی، دکتر محمود حدادیان، جواد عزیزی، یاسر جوکار، علی مقصودی‌نیا، دکتر اعظم آهنگر سله بنی و اکبر رجبی از ایشان تقدیر بعمل آورد.

دکتر احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران نیز در این نشست با بیان اینکه «درخت تنومند بسیج، کشور را در عرصه‌های مختلف بیمه کرده است»، افزود: بسیج هم در جبهه‌ها عامل بوده و هم پس از جنگ تحمیلی، حافظ خون شهدا و عامل برای سازندگی کشور و حفظ انقلاب اسلامی است. شجره طیبه بسیج امروز به عنوان یک میراث در اختیار ما است و لذا ما باید از این میراث حمایت و پشتیبانی کنیم.
وی وظیفه مدیریت دانشگاه را تقویت بنیه بسیج در همه عرصه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران طلایه‌دار جهاد علمی است و در زمینه فعالیت‌های مختلف اعم از تقویت بنیه هیأت علمی، توسعه و ارتقای فضاهای فیزیکی و زیرساخت‌های سخت‌افزاری، ایجاد واحدهای جدید آموزشی و دانشکده‌های بین‌رشته‌ای از جمله حکمرانی، تجارت و مالیه، گردشگری و زن و خانواده، الگویی برای دانشگاه‌های سراسر کشور است.
عضو هیأت رئیسه دانشگاه تهران افزود: امروز دانشگاه تهران با عمل جهادگونه و بسیجی‌وار، نه تنها الگویی برای دانشگاه‌های کشور بلکه برای سایر دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم است چراکه از جمله شاخص‌ترین و نخستین دستگاه‌هایی است که نسبت به ساختارسازی و همچنین مهیا نمودن فضاهای فیزیکی مناسب برای مأموریت‌ها در راستای قانون جوانی جمعیت در کشور اقدام عملی انجام داده است.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران همچنین بر ضرورت حمایت مدیریت دانشگاه از هسته‌های اندیشه‌ورز تاکید کرد.

دکتر مهدی شهبازی، مشاور رئیس دانشگاه و سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران نیز با عرض تسلیت ایام فاطمیه و همچنین با گرامیداشت هفته بسیج، به نقش بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان در تقویت محتوایی هیأت‌های اندیشه‌ورزی اشاره کرد و اظهار داشت: نیازی که امروز به محتوای اندیشه‌ورزی در دانشگاه وجود دارد، بارزتر و ملموس‌تر از همیشه است چراکه قشر دانشجو امروز بیشتر به گفتگو نیاز دارد.

دکتر عبدالرضا سیف، رئیس بسیج اساتید دانشگاه تهران نیز با اشاره به فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های گوناگون علمی، سازندگی، فرهنگی و غیره، بیان داشت: بسیج همواره در وسط میدان بوده و خواهد بود. بسیجیان نشان داده‌اند که در هیچ صحنه‌ای حاضر نیستند از خون شهدا و آرمان‌های انقلاب و امام و رهبری کوتاه بیایند.
وی از ارائه دستاوردهای علمی و جهادی اساتید بسیجی دانشگاه تهران همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: ما اعضای هیأت علمی بسیجی دانشگاه تهران اعتقاد داریم که باید به دولت و نظام کمک کرد. بسیجی همان نیروی انقلابی و حزب‌اللهی وسط میدان است که بزرگترین پیروزی و راه اصلی برای ما شهادت است.
دکتر سیف، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه تهران به ریاست رئیس دانشگاه را از اقدامات بسیجی‌وار و خردمندانه دوره جاری مدیریت دانشگاه دانست و گفت: فقط در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ سه جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر با حضور رئیس دانشگاه تهران تشکیل شده است. این نشانه روحیه بسیجی در مدیران دانشگاه است.

دکتر محسن دشتکوهی، رئیس بسیج کارکنان دانشگاه تهران نیز در این نشست، از ویژه برنامه‌های «چهارشنبه‌های شهدایی» و «شنبه‌های روشن» به عنوان برنامه‌های ثابت بسیج کارکنان نام برد که در راستای آشنایی بیشتر همکاران دانشگاهی با زندگینامه و وصیت‌های شهدا و همچنین تبئین مسائل روز به همت خانم سمیه متولیان مسئول واحد خواهران بسیج کارکنان دانشگاه تهران به صورت هفتگی اجرایی می‌شود.
دکتر دشتکوهی همچنین با تقدیر از حضور مستمر کارکنان بسیجی دانشگاه تهران در برنامه‌های فرهنگی بسیج کارکنان و مانورهایی که در سطح این تشکیلات برگزار می‌شود؛ از فرماندهان بسیج واحدهای دانشگاهی مختلف دانشگاه خواست تا اهتمام در زمینه انتظام‌بخشی تشکیلاتی، ایده‌پردازی جهت توسعه تشکیلاتی و گسترش فرهنگ بسیجی در سطح دانشگاه را وجهه همت قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، علیرضا صفری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این مراسم بیان داشت: امام خمینی (ره) نگاه ویژه‌ای به فضای دانشجویی و مجاهدت‌ها در سنگر دانشجویی داشته‌اند که این نگاه ویژه منجر به تشکیل بسیج دانشجویی شد. درست در زمانی که جنگ تحمیلی به پایان رسید، امام راحل (ره) افقی را به روی همگان می‌گشایند که از جنس افق تمدنی و گفتمانی است و این نگاه و رویکرد، موضوعی است که امام بر روی آن تاکید بسیار دارند. انتظار ایشان از بسیج دانشجویی این است که با نفوذ ایادی استکبار در دانشگاه مقابله کنند و با جلوگیری از دچار خطر شدن مسائل اعتقادی دانشجویان، هسته‌های مقاومت را در سراسر جهان گسترش دهند. این نگاه امام (ره)، بی‌بدیل است و فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به این مسئله تکرارناپذیر می‌باشد.
وی افزود: همواره مستحکم‌ترین فردی که از بسیج حمایت و پشتیبانی کرده‌اند، مقام معظم رهبری هستند. در دل اتفاقاتی که یک عده می‌خواستند از دانشگاه سیاست‌زدایی کنند، شخص مقام معظم رهبری ایستادند، و این یک نعمت بزرگ برای نسل ما است که باید قدردان آن باشیم.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، مأموریت مهم بسیج دانشجویی را محقق نمودن «دانشگاه متدین» در مقابل «دانشگاه متحجر و واپس‌گرا» دانست و تاکید کرد: خروجی دانشگاه متدین و انقلابی، علی‌القاعده باید مانند چمران‌ها باشد اما جریان غیرانقلابی و واپس‌گرا به دنبال این است که دانشگاه محل اندیشیدن و انقلابی بودن نباشد.

کلید واژه ها: هفته بسیج دانشگاه تهران


( ۲ )

نظر شما :