کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» رونمایی شد / برای تمرین مذاکره و گفت‌وگو این کتاب را بخوانید

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۴ کد : ۲۸۲۵۶ اخبار اخبار پژوهشی خبر
تعداد بازدید:۳۸۶
کتاب «نشستن بر نگاه دیگری (دیدگاه‌گیری، درک چشم‌انداز و اندیشه دیگری)» تألیف استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب «نشستن بر نگاه دیگری (دیدگاه‌گیری، درک چشم‌انداز و اندیشه دیگری)» تألیف دکتر رضا پورحسین، استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران روز دوشنبه ۹ خرداد ماه با حضور جمعی از استادان و دانشجویان در سالن شورای این دانشکده رونمایی شد.
دکتر پورحسین در مراسم رونمایی از این کتاب، گفت: دیدگاه‌گیری یک مهارت برای مذاکره و گفت‌وگو در سطح فردی و اجتماعی است و ضمن کمک به تعامل سازنده بین افراد، به فضای نشاط علمی جامعه هم کمک می‌کند.
وی افزود: دیدگاه‌گیری و ایجاد همدلی بر همدیگر تأثیر متقابل دارند و اگر این چرخه در جامعه ادامه داشته باشد و همه افراد در این مسیر جلو بروند، همدلی در رفتار فردی و اجتماعی افراد جامعه، خود را نمایان می‌کند.
مؤلف کتاب «نشستن بر نگاه دیگری»، دیدگاه‌گیری را یک دانش و مهارت عنوان کرد که به ایجاد فضای مذاکره و نقد بدون هیجان منفی کمک می‌کند.
دکتر پورحسین اظهار داشت: این کتاب مبتنی بر پژوهش‌ها و شواهد علمی است و به زبانی نوشته شده است که افراد بتوانند از این کتاب برای تمرین مذاکره، مناظره و گفت‌وگو در سطوح مختلف استفاده کنند.
استاد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه مباحث این کتاب کاملاً علمی و به زبان ترویجی نوشته شده است، افزود: کسانی که متخصص روانشناسی نباشند نیز می‌توانند از این کتاب استفاده کنند، چراکه این کتاب با هدف عمومی‌سازی علم نگاشته شده است.
گفتنی است کتاب «نشستن بر نگاه دیگری» در ۱۲ فصل و در ۲۰۸ صفحه از سوی انتشارات جام‌جم منتشر شده است.

کلید واژه ها: دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی نشستن بر نگاه دیگری رونمایی رونمایی کتاب


نظر شما :