تاکید مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران بر حرکت‌های اقناعی در زمینه پوشش

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۴ کد : ۲۷۸۰۸ معاونت‌ها معاونت فرهنگی و اجتماعی خبر
تعداد بازدید:۲۷۲
مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اولین رویداد مد و لباس که با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه تهران در محل باشگاه دانشجویان برگزار شد، بر حرکت‌های اقناعی در زمینه پوشش در سطح جامعه و دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمدرضا اخضریان، مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه لباس و پوشش برای ایرانی‌ها همواره یک نماد برجسته از هویت است، گفت: در این رویداد تلاش شد تا علاوه بر توجه علمی و دانش‌بنیان به موضوع طراحی لباس، تولیدات مبتنی بر طراحی‌های جدید و فرهنگ ایرانی اسلامی به صورت نمایشگاهی عرضه شود.
وی خاطرنشان کرد: باید فضاهایی را ایجاد کرد تا باب گفت‌وگو درباره شیوه‌های طراحی و ساختار علمی پوشش فراهم شود. در این زمینه هنر دانشگاهیان دانشکدگان هنرهای زیبا می‌تواند طراحی علمی برای پوشاک ایرانی را وارد مرحله تازه‌ای کند.
عضو هیأت علمی دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران گفت: مساله پوشش یکی از مسائل بنیادین سبک زندگی همه انسان‌ها محسوب می‌شود که تعریف‌کننده هویت فردی و در بعد گسترده‌تر هویت جمعی جامعه انسانی است.
وی تاکید کرد: پوشش و نوع لباسی که جامعه استفاده می‌کند باید متناسب با ارزش‌ها، هویت و فرهنگ و تاریخ آن جامعه باشد.
مدیرکل امور فرهنگی دانشگاه تهران برای برگزاری فصلی این نمایشگاه و استفاده از ایده‌های متنوع در زمینه پوشش، اعلام آمادگی کرد.

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی و اجتماعی مد و لباس


نظر شما :