رئیس دانشگاه تهران از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش بازدید کرد

۰۸ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۴۷۴۵ اخبار اخبار ورزشی خبر
تعداد بازدید:۵۸۷
دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران عصر سه‌شنبه ۷ دی ماه در بازدید از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش و دیدار با رئیس و اعضای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، با اشاره به میان‌رشته‌ای بودن علوم ورزشی، اظهار کرد: انتظار می‌رود روان‌شناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و سایر رشته‌های مرتبط در یک قالب مشترک در علوم ورزشی هم‌افزا شوند.

دکتر مقیمی، داشتن مهارت و دانش مدیریتی در کنار برخورداری از تخصص در یک رشته و حرفه را از لوازم موفقیت در مدیریت‌ها دانست و گفت: «با تأسیس دانشکده حکمرانی در دانشگاه تهران، به دنبال این هستیم که مهارت‌های فنی را با مهارت مدیریتی تلفیق کنیم.»

وی با تاکید بر تأثیرات فرهنگی که ورزش و ورزشکاران بر جامعه دارند، گفت: ورزش یکی از بهترین بسترها برای اثرگذاری فرهنگی و اجتماعی است و رفتار ورزشکاران بر روی جامعه به‌ویژه جوانان تأثیرگذار است.

دکتر مقیمی افزود: همچنین ورزش در حوزه آموزشی، ترویجی و فرهنگی جای کار بسیار دارد که لازم است در این زمینه پروژه‌های داخلی و حتی بین‌المللی تعریف کنیم و دانشگاه باید بیشتر در این زمینه کار کند و با جامعه ورزشی همکاری داشته باشد.
 

* همکاری مشترک در زمینه آموزش حکمرانی ورزشی و توریسم ورزشی

رؤسای دانشگاه تهران و کمیته ملی المپیک در این دیدار توافق کردند تا رشته‌های حکمرانی ورزشی و توریسم ورزشی در دانشگاه تهران و با حمایت کمیته ملی المپیک راه‌اندازی شود.
 

* دکتر صالحی امیری: برای دوره‌های کمیته ملی المپیک به ظرفیت دانشگاه تهران نیازمندیم

بر طبق این گزارش، دکتر سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک نیز با تاکید بر اینکه رکن اساسی و بنیادی در ورزش و کمیته ملی المپیک، مبحث «آموزش» است، در دیدار با رئیس دانشگاه تهران گفت: «دوره‌های کمیته ملی المپیک، دوره‌های عالی و حرفه‌ای هستند که برای توسعه آنها به ظرفیت و توانایی علمی دانشگاه نیازمند هستیم».

دکتر صالحی امیری از حوزه ورزش به عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین حوزه تولید نشاط در جامعه نام برد و گفت: در حوزه ورزش با صرف هزینه کمتر می‌توان به کاهش یاس و افزایش امید به زندگی در جامعه کمک کرد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است تماشای مسابقه فوتبال باعث گردآمدن خانواده در کنار هم، کاهش میزان جرم و جنایت و تولید نشاط می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه در حوزه ورزش نباید صرفاً به جنبه قهرمانی و گرفتن مدال توجه کرد، افزود: «بحث فرهنگی و اجتماعی کردن ورزش در کشورمان کمرنگ است. البته امیدواریم با راه‌اندازی دانشکده حکمرانی توسط دانشگاه تهران، با حل یکی از چالش‌های بنیادی در کشور، به یک الگوی حکمرانی مطلوب در زمینه ورزش نیز دست پیدا کنیم».

پس از این گفت‌وگو و پیشنهاد همکاری کمیته ملی المپیک و دانشگاه تهران، دکتر سیدمحمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و دکتر مهدی شهبازی مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط‌عمومی از بخش‌های مختلف کمیته ملی المپیک و موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک بازدید کردند.

دکتر سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر فضل‌الله باقرزاده استاد دانشگاه تهران و نایب رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر کیکاووس سعیدی سرپرست آکادمی ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک و دکتر نصرالله سجادی سرپرست کاروان بازی‌های المپیک در این بازدید حضور داشتند.

دکتر کیکاووس سعیدی، سرپرست آکادمی ملی المپیک و دبیرکل کمیته ملی المپیک در این بازدید عنوان کرد که این مجموعه با ظرفیت تخصصی بالا خدمات مختلفی در حوزه‌های پزشکی، روان‌شناسی، اقامتی و سالن‌های مختلف ورزشی به ورزشکاران ارائه و در عرصه کاربردی فعالیت می‌کند.

سالن‌های ورزشی چند منظوره و تخصصی با امکانات پیشرفته برای ورزشکاران حرفه‌ای و سالن جدید فانکشنال که در نوع خود در کشور کم‌نظیر است از بخش‌های قابل توجه در این بازدید بود.

کلید واژه ها: آکادمی ملی المپیک موزه ملی ورزش پارالمپیک المپیک بازدید دانشکده حکمرانی حکمرانی ورزشی توریسم ورزشی دکتر سید محمد مقیمی سید محمد مقیمی دکتر مقیمی مقیمی


نظر شما :