با هدف توسعه تبادلات علمی و بین‌المللی؛

سفیر اسلواکی با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۶۸۱۹ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۱۰۶۴
روابط عمومی دانشگاه تهران: با هدف توسعه تبادلات علمی و بین‌المللی، لادیسلاو بالاک، سفیر اسلواکی روز گذشته (سوم خرداد) با دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران ضمن خوش‌آمدگویی به سفیر جدید اسلواکی به معرفی رشته‌ها و پردیس‌های دانشگاه تهران پرداخت و گفت: «از تبادلات علمی بیشتر با دانشگاه‌های اسلواکی استقبال خواهیم کرد، هر چند همکاری‌های کنونی کافی نیست و باید با تعاملات دو جانبه توسعه بیشتری پیدا کند».

لادیسلاو بالاک، سفیر اسلواکی، نیز ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای بزرگ دانشگاه تهران، از دانشجویان ایرانی به‌ویژه دانشجویان دانشگاه تهران به‌عنوان برترین دانشجویان دانشگاه‌های جهان یاد کرد.

وی همچنین با تمجید از زبان و فرهنگ ایرانی علاقه و تمایل زیاد خود به یادگیری زبان فارسی در مرکز آموزش زبان فارسی دهخدا و حتی تحصیل مجدد در دوره دکترا در دانشگاه تهران را اعلام کرد.

سفیر اسلواکی، ایرانیان را به‌عنوان مردمانی تأثیرگذار در دنیا توصیف کرد و از ابراز علاقه دانشگاه‌های کشور خود از امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران به‌ویژه در پروژه‌های اراسموس پلاس خبر داد و ابراز امیدواری کرد دو کشور از این طریق بتوانند روابط فرهنگی- آموزشی بیشتری داشته باشند.

در ادامه دکتر محمدحسین صراف‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: «دانشگاه تهران، جاذبه‌های زیادی برای جذب دانشجویان غیر ایرانی دارد. از جمله این جاذبه‌ها تحصیل در پردیس‌های مختلف دانشگاه در نقاط مختلف کشور ایران در شمال و جنوب و ارائه بورس‌های مختلف برای تحصیل این دانشجویان است».

دکتر صراف‌زاده تصریح کرد: «دانشگاه تهران بیشترین تعداد تفاهم نامه‌های اراسموس پلاس را با اتحادیه اروپا داشته است و ما از دانشگاه‌های اسلواکی دعوت می‌کنیم تا با پیوستن به یکی از پروژه‌های Action 1 و یا (Action2 ( Capacity Building به منظور همکاری بیشتر با دانشگاه تهران اقدام‌های لازم را انجام دهند».

در بخش دیگری از این دیدار عبدالمجید اسکندری، مدیرکل روابط بین‌الملل دانشگاه با اشاره به تاریخچه همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های کشور اسلواکی به برگزاری بزرگداشت دانشمند برتر اسلواکی «کمنیوس» در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی اشاره کرد.

مدیرکل روابط بین‌الملل دانشگاه اظهار کرد: «سفیر قبلی کشور اسلواکی علاقه‌مند به بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قبل از شیوع ویروس کرونا بودند و در این فرصت دانشگاه تهران از شما به‌عنوان سفیر جدید دعوت می‌کند تا با توجه به محقق نشدن این دیدار و پس از انجام طرح واکسیناسیون کرونا از پارک علم و فناوری بازدید به‌عمل آورید. همچنین باید گفت جهت توسعه روابط دانشگاهی، دانشگاه تهران علاقه‌مند به امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های کامنیوس و براتیسلاوا کشور اسلواکی است».

درخواست اعطای بورس دولت اسلواکی به دانشجویان دانشگاه تهران برای تحصیل در دانشگاه‌های اسلواکی، انجام کارورزی دانشجویان و تحقیقات استادان دانشگاه تهران در کارخانه‌های کشور اسلواکی و بالعکس، ارتباط پارک علم و صنعت اسلواکی با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و تسهیل در روند صدور روادید کشور اسلواکی برای دانشجویان ایرانی به‌ویژه دانشجویان و استادان دانشگاه تهران از دیگر مسائل مطروحه در این دیدار بود.

در پایان این دیدار، رئیس دانشگاه تهران با تأکید مجدد بر همکاری مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی برای ارتباطات بیشتر با دانشجویان اسلواکی از سفیر آن کشور برای سخنرانی در دانشگاه تهران دعوت به‌عمل آورد. همچنین دکتر نیلی احمدآبادی، مدال نقره‌ای نشان دانشگاه تهران به همراه کتاب آموزش عالی در ایران به زبان انگلیسی را به سفیر اسلواکی اهدا کرد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: معاونت بین‌الملل تبادلات علمی سفیر اسلواکی اراسموس پلاس بورس تحصیلی همکاری‌های علمی بین‌المللی


( ۱ )

نظر شما :