فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) اعلام شد

تعداد بازدید:۳۱۸۵
روابط عمومی دانشگاه تهران: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با صدور اطلاعیه‌ای، فراخوان چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) را اعلام کرد.

در این اطلاعیه که به دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور ارسال شده است آمده است: معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و در راستای معرفی و تجلیل از نقش برجسته بانوان نخبه و فعال دانشگاهی اقدام به برگزاری «چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی)» کرده است.
بر اساس این فراخوان، چهارمین جشنواره ملی زن و علم (جایزه مریم میرزاخانی) در دو بخش رقابتی «بانوان فعال دانشگاهی» و «بانوان فعال اجتماعی» برگزار می‌شود.

بانوان فعال دانشگاهی این جشنواره در ۶ گروه علمی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، علوم پزشکی، هنر و معماری و کشاورزی، دامپزشکی و محیط زیست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
در بخش بانوان فعال اجتماعی نیز، متقاضیان در گروه‌های بانوان کارآفرین، صاحبان مشاغل دانش بنیان، بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی و نیز بانوان خیر و نیکوکار رقابت می‌کنند.

متقاضیان شرکت در این جشنواره نیز به ۳ رده سنی زیر ۴۰ سال، ۴۰ تا ۶۵ سال و نیز بالای ۶۵ تقسیم شده‌اند.

آخرین مهلت شرکت در این جشنواره ۳۱ اردیبهشت اعلام شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت جشنواره به نشانی http://wsfestival.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۸۲۲۳۳۲۸۴ تماس بگیرند.

شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها، استعدادها و توانمندی‌های زنان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی به منظور اثربخشی مضاعف آنان در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور؛ توجه به نقش ارزنده زنان و معرفی ظرفیت‌های موجود جامعه علمی زنان؛ تلاش جهت تغییر نگرش جنسیتی به زن و افزایش نشاط اجتماعی بانوان؛ تشویق بانوان نخبه و فعال در زمینه علمی، فرهنگی و اجتماعی با هدف تقویت غرور ملی و ایجاد انگیزه مضاعف به منظور نقش آفرینی بیشتر آنها؛ الگوسازی شخصیت‌های موفق و پیشرو علمی برای زنان نخبه و فعال مانند دکتر مریم میرزاخانی؛ ترویج گفتمان مسؤلیت‌پذیری اجتماعی زنان در حل مسائل جامعه و معطوف نمودن اذهان بانوان به توسعه فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی به جهت استفاده از ظرفیت آنان در حل مشکلات جامعه و شناسایی سهم تولیدات علمی زنان پژوهشگر در پیشبرد علم در جمهوری اسلامی ایران از اهداف این جشنواره می‌باشد.
یادآور می‌شود بر اساس اعلام معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره از جشنواره‌های معتبر کشور است و برگزیدگان این جشنواره که هشتم تیرماه سال جاری برگزار می‌شود از امتیازات مربوط به آن بر اساس آئین‌نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی (بند ۱۵ و ۱۶) بهره‌مند می‌شوند.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۴

کلید واژه ها: وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری جشنواره ملی جشنواره زن و علم


نظر شما :