اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران برگزار شد

۲۹ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۲ کد : ۱۵۸۵۱ اخبار اخبار فرهنگی-دینی
تعداد بازدید:۵۰۰
روابط‌عمومی دانشگاه تهران: اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران در سال جدید با حضور رئیس و اعضای شورا برگزار شد.
اولین جلسه شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران برگزار شد

اولین جلسه «شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران» ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ با حضور رئیس دانشگاه و اعضای شورا در «مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی» برگزار شد.
در این جلسه که به میزبانی «مؤسسه باستان‌شناسی» دانشگاه تهران و با موضوع «مؤسسه باستان‌شناسی و گزارشی از اولین همایش علمی و جشنواره ملی موزه‌های دانشگاهی کشور» برگزار شد، دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی، رئیس دانشگاه و رئیس شورا، ضمن ابراز امیدواری نسبت به نقش مؤثر «شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران» در آینده، گفت: «موزه‌های جدید فعال و هوشمند هستند و مردم در کنار بازدید آن را تجربه می‌کنند از این رو بهتر است به این سمت، حرکت کرد».
رئیس دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث ساخت موزه علم در دانشگاه مطرح است، افزود: «بحث‌های عمرانی و معماری این موزه به اتمام رسیده و اکنون باید به بحث محتوا پرداخته شود، امیدواریم یک میراث ماندگاری برای دانشگاه و دانشگاهیان باقی بماند».
رئیس شورای عالی سیاستگذاری موزه‌های دانشگاه تهران ضمن تشکر نسبت به برگزاری «اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور» گفت: «امیدواریم این همایش و جشنواره موفق واقع شود و البته باید به بحث جامعه و مردم توجه بیشتری صورت گیرد».

در این جلسه که با حضور دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر محمدرضا صادقی‌فر، دکتر جابر سلطانی، دکتر سیدحسین گلدانساز، دکتر حمیدرضا مشفق، دکتر محمدرضا کارگر، دکتر زهره انواری، دکتر مصطفی ده‌پهلوان و محمدجواد جامه‌بزرگی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری برگزار شد، هریک از اعضا پیشنهادات و موضوعات مهمی را در خصوص راه‌های نوین جذب اعتبار، تأسیس موزه‌های جدید، شیوه‌های مؤثر در بحث درآمدزایی موزه‌ها مطرح کردند.
در بخشی از نشست دکتر «مصطفی ده‌پهلوان رئیس مؤسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران» گزارشی از برگزاری «اولین همایش علمی و جشنواره موزه‌های دانشگاهی کشور» ارائه کرد. همچنین محمدجواد جامه بزرگی رئیس اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران در این جلسه گزارشی از عملکرد «اداره موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه» طی یک سال گذشته ارائه شد.

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۴

کلید واژه ها: مؤسسه باستان‌شناسی جشنواره ملی موزه‌های دانشگاهی معاونت فرهنگی و اجتماعی


( ۱ )

نظر شما :