چهارمین اثر مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرینگر منتشر شد

تعداد بازدید:۱۸۰۵
روابط عمومی دانشگاه تهران: چهارمین اثر مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرینگر تحت عنوان «کلاژ و معماری: فرایندی در طراحی معماری» منتشر شد.

بنا بر اعلام اداره خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه، چهارمین کتاب ارزشمند استادان دانشگاه تهران، بر اساس تفاهم‌نامه بین انتشارات دانشگاه تهران و انتشارات اشپرینگر به‌صورت مشترک و با لوگوی دو ناشر منتشر شد. این اثر، تحت عنوان کلاژ و معماری: فرایندی در طراحی معماری"Collage: A Process in Architectural Design" ، توسط دکتر علی اصغر ادیبی از اعضای هیأت علمی پیشکسوت دانشکده معماری پردیس هنرهای زیبا، به رشته تحریر در آمده است و نسخه فارسی آن نیز توسط انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.
این کتاب، حاصل سه دهه مطالعه، تحقیق و آموزش نویسنده در حوزه هنر، خلاقیت و خودباوری در روند طراحی معماری است. در روش مورد بحث کتاب، فضا به‌عنوان اصلی‌ترین و ساختاری‌ترین موضوع معماری کشف می‌شود و پس از آن، خمیرمایه زیبایی‌شناختی اولیه که نتیجه تمرینات گوناگون ابداعی شهودی است شروع شده و بر اساس تأثیرات عوامل محیطی، فرهنگی، استدلالی و عملکردی تکمیل می‌شود و به سرانجام می‌رسد.
در این مجموعه، پس از بیان کلیاتی در توضیح این روش، به ارائه طرح‌های معماری دانشجویان پرداخته شده و این امکان نیز فراهم شده است که هر کدام از آنها به‌صورت جداگانه به بیان دیدگاه‌های شخصی خود بپردازند. همچنین این کتاب، آغازگر بحث و حرکتی نوین در روند آموزش و طراحی معماری در جامعه علمی پژوهشی و دانشگاهی کشور است.
پیش از این نیز کتابی با موضوع مهمترین مناطق گهواره تمدن "Archaeology of Iran in the  Historical period" به عنوان سومین اثر مشترک انتشارات دانشگاه تهران و اشپرینگر منتشر شده است.

برای دسترسی به نسخه فارسی و انگلیسی کتاب به پیوندهای زیر مراجعه شود.
لینک نسخه انگلیسی https://www.springer.com/gp/book/9783030637941
لینک نسخه فارسی https://press.ut.ac.ir/book_3058.html

کلید واژه ها: مؤسسه انتشارات انتشارات اشپرینگر دانشگاه تهران


( ۷ )

نظر شما :