نشست مشترک پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۰ کد : ۵۲۴۰ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۶۶۷
نشست مشترک پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ برگزار شد.
نشست مشترک پارک علم و فناوری و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه، در این مراسم که با حضور رئیس و مدیران پارک علم و فناوری و اعضای شورای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، دکتر عباس زارعی رئیس پارک علم و فناوری و فناوری با اشاره به برنامه‌های آتی این پارک گفت: «توسعه قطب‌های علمی دانشگاه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار این پارک قرار دارد».

دکتر عباس زارعی در مراسم روز فناوری و رونمایی از دستاوردهای پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، افزود: «در کشور ما دولت با رویکرد اقتصاد مقاومتی عمل می‌کند، همانطور که در دنیا نیز اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را ایفا می‌کند».

وی با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری در کشور ایران ارتباط دهنده دولت، دانشگاه و صنعت هستند، اظهار داشت: «این پارک‌ها در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان هستند و در اقتصاد دانش‌بنیان، تولید ملی و کاهش وابستگی اقتصادی به نفت دنبال می‌شود».

دکتر زارعی اضافه کرد: «صنعت اینترنتی و اینترنت صنعتی مبحثی است که باید در اقتصاد صنعت چهارم منتظر آن باشیم و ما در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برای هماهنگ شدن با تحولات انقلاب صنعتی چهارم برنامه‌ریزی کرده‌ایم».

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، ایجاد دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را از دیگر رویکردهای این پارک نام برد و ادامه داد: «در این نسل از دانشگاه، دیگر دانشگاه‌ها به تولید پژوهش نمی‌پردازند، بلکه مدیریت پژوهش را مدنظر قرار می‌دهند».

وی به فعالیت‌های دانش‌بنیان این پارک اشاره و تصریح کرد که بیشترین درآمد این پارک از حوزه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است.

دکتر زارع همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: «توسعه قطب‌های علمی دانشگاه و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های آتی ما به شمار می‌رود. مهم‌ترین فعالیت‌های قطب‌های علمی حرکت در سیستم‌های حل مسئله و تبدیل فناوری به کسب وکارهای دانش‌بنیان خواهد بود و در این میان مهم‌ترین بخش قطب علمی در سیستم‌های حل مسئله است که بتوان به واسطه آن، فناوری را به کسب و کار تبدیل کرد».

وی با بیان اینکه توسعه سطح فناوری در پارک به سطح «های‌تک» رسیده است، ثبت اختراعات در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران را ۵۰ مورد اعلام کرد.

در ادامه دکتر سید حسین گلدانساز، رئیس پردیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، ضمن استقبال از برنامه‌های پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد: «طرح‌های بسیار خوبی توسط محققین این پردیس در حال انجام است و تلاش داریم پارک علم و فناوری را در پردیس توسعه دهیم و یک مرکز نوآوری در پردیس دایر کنیم تا تحقیقاتی کاربردی و به مرز بازار رسیده را توسعه دهیم و تجاری‌سازی کنیم».

 


( ۱ )

نظر شما :