گزارش‌های سفر هیأت دانشگاه تهران به چین – ۶/ دکتر الهام امین‌زاده از دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین بازدید کرد؛

دکتر امین‌زاده مطرح کرد: نظام چندقطبی به سرعت در جهان امروز در حال تحقق است | لزوم تعامل دانشگاه‌های ایران و چین در چارچوب برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های تهران - پکن

۲۰ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۱ کد : ۳۸۵۱۶ اخبار اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۱۶۹
دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران از دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین به عنوان باسابقه‌ترین دانشگاه حقوقی چین بازدید کرد.
دکتر امین‌زاده مطرح کرد: نظام چندقطبی به سرعت در جهان امروز در حال تحقق است | لزوم تعامل دانشگاه‌های ایران و چین در چارچوب برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های تهران - پکن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در جریان سفر به کشور چین، در دیدار با دکتر جانگ لی، معاون بین‌الملل دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین، با اشاره به تاریخچه علمی - پژوهشی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی از باسابقه‌ترین دانشکده‌های دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در ایران است و همواره تأثیرگذاری قابل توجهی در تحولات اجتماعی ایران داشته است.
وی با اشاره به تحولات جاری در نظام بین‌الملل، اهمیت همکاری‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران و چین در حوزه‌های حقوقی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شرایطی که نظام چندقطبی به سرعت در جهان امروز در حال تحقق است، تعامل حقوقی کشورهایی چون چین و ایران که از تأثیرگذاری قابل توجهی در نظام بین‌الملل برخوردار هستند، اهمیتی مضاعف یافته و بی‌تردید دانشگاه‌های دو کشور در این زمینه رسالتی مهم برعهده دارند.
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به ابتکارات مطرح شده از سوی چین در نظام بین‌الملل، بر لزوم تعامل دانشگاه‌های ایران و چین در چارچوب ایده یک پهنه یک راه چین و برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های تهران - پکن تاکید کرد.
در این دیدار همچنین گفتگوهای مقدماتی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین انجام شد.
دکتر جانگ، معاون بین‌الملل دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین نیز در این دیدار ضمن دعوت از دکتر امین‌زاده برای حضور در گردهمایی آتی حقوقدانان کشورهای مختلف به میزبانی این دانشگاه چینی، اهمیت تعاملات دانشگاهی دو کشور در زمینه حقوق بین‌الملل را مورد تاکید قرار داد.
وی با اشاره به اهمیت کشورمان در حوزه‌های مختلف نظام بین‌الملل، خواستار تسریع امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه تهران و بهره‌برداری طرفین از ظرفیت‌های علمی پژوهشی یکدیگر شد.
در این دیدار، دکتر فریده علوی، رئیس دانشکده زبان‌ها و ادبیات خارجی دانشگاه تهران و دکتر حامد وفایی، معاون اداره همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه تهران، دکتر امین‌زاده را همراهی می‌کردند. هیأت دانشگاه تهران پس از پایان مذاکرات با مسئولین دانشگاه حقوق و علوم سیاسی چین، از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کردند.

کلید واژه ها: ایران و چین دانشگاه تهران چین


( ۲ )

نظر شما :