گزارش‌های سفر هیأت دانشگاه تهران به چین - ۳ / دکتر امین‌زاده در دیدار با معاون وزیر علوم چین:

ظرفیت‌های همکاری دانشگاهی تهران و پکن بیش از میزان فعلی است | فضای جدید در نظام بین‌الملل، شکل جدیدی از همکاری‌های دانشگاهی میان کشورهای مستقل را می‌طلبد

۱۹ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۲۱ کد : ۳۸۴۳۷ اخبار اخبار توسعه‌ای اخبار بین‌الملل خبر
تعداد بازدید:۱۵۷
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در دیدار با معاون وزیر علوم چین با بیان اینکه ظرفیت‌های همکاری دانشگاهی تهران و پکن بیش از میزان فعلی است، تاکید کرد: فضای جدید در نظام بین‌الملل، شکل جدیدی از همکاری‌های دانشگاهی میان کشورهای مستقل را می‌طلبد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر الهام امین‌زاده، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران در جریان سفر به چین و شرکت در کنگره جهانی زبان چینی در پکن، در دیدار با «چیان جیه» معاون وزیر علوم چین، بر لزوم گسترش همکاری‌های دانشگاهی تهران و پکن در فضای جدید نظام بین‌الملل تاکید کرد و با اشاره به اینکه دنیای کنونی از مرحله تک قطبی عبور کرده است، گفت: امروز شاهد ظهور فضای جدیدی در نظام بین‌الملل هستیم که این فضا، شکل جدید و بدیعی از همکاری‌های دانشگاهی میان کشورهای مستقلی چون ایران و چین را می‌طلبد.
معاون بین‌الملل دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر دانشگاه تهران به عنوان یکی از مراکز بزرگ و معتبر آموزش زبان چینی در ایران مشغول به فعالیت است و ما بر این باوریم که ظرفیت‌های دانشگاه تهران برای همکاری علمی - پژوهشی با کشور چین به مراتب بیش از میزانی است که شاهد آن هستیم.
وی همچنین با اشاره به بازدیدهای اخیر خود از مراکز علمی پژوهشی کشور چین، بر لزوم مطالعه بی‌واسطه و مستقیم ظرفیت‌های علمی دو کشور از جانب پژوهشگران و جامعه دانشگاهی چین و ایران تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، معاون وزیر علوم چین نیز در این دیدار با تأیید سخنان دکتر امین‌زاده، دانشگاه تهران را معتبرترین و با سابقه‌ترین دانشگاه ایران توصیف کرد و بر لزوم گسترش تعاملات دانشگاه‌های چین با دانشگاه تهران تاکید نمود.

کلید واژه ها: ایران و چین چین دانشگاه تهران


( ۳ )

نظر شما :