زندگینامه: دکتر امین بذرافشان (۱۳۶۲-)

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۹ کد : ۳۲۶۵۱ گفت‌وگو و گزارش
تعداد بازدید:۱۱۳۱۴
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر امین بذرافشان در سال ۱۳۶۲ در باغ‌شهر اسلامیه از توابع شهرستان فردوس خراسان جنوبی زاده شد.

امین بذرافشان، تحصیلات دوره ابتدایی و متوسطه خود را در شهرستان فردوس گذرانده و از دوره متوسطه به یادگیری زبان‌های خارجی علاقه پیدا کرده است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران می‌گوید، سال ۱۳۸۱ با وجود امکان ادامه تحصیل در چند رشته، با مشورت‌های پدرش در نهایت تصمیم به ادامه تحصیل در رشته زبان چینی گرفته است.
امین بذرافشان پس از پایان تحصیلات در دانشگاه با رتبه ممتاز، با موفقیت در اخذ بورسیه دولتی چین، برای ادامه تحصیل به آن کشور رفته و در دانشگاه زبان و فرهنگ پکن در رشته برنامه‌ریزی آموزش زبان چینی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته زبان‌شناسی چینی در دکتری تحصیلات خود را ادامه داده است.
دکتر بذرافشان در مدت تحصیل در پکن، ارتباطات و همکاری زیادی با بخش‌های مختلف سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن داشته و مدتی نیز در سفارتخانه مشغول به کار شده است.
او می‌گوید در سال ۱۳۹۴ بعد از اتمام تحصیل در چین و با وجود امکان ادامه کار در آن کشور، هم‌زمان با اولین دوره پذیرش دانشجو در رشته زبان چینی دانشگاه تهران به کشور بازگشته و به عنوان اولین استاد این رشته در دانشگاه تهران مشغول به کار شده است.
از دکتر امین بذرافشان تاکنون کتاب‌های «تاریخ نشر چین»، «تاریخ اندیشه فلسفی چین» و «مبانی تدریس عملی زبان چینی» منتشر شده است.

کلید واژه ها: زبان چینی کتاب


( ۴۱۹ )

نظر شما :