زندگینامه دکتر محمدحسین کیانمهر (۱۳۳۷-)

۲۵ دی ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۴ کد : ۳۲۵۰۸ گفت‌وگو و گزارش
تعداد بازدید:۱۵۲۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: دکتر محمد حسین کیانمهر، شهریور ماه ۱۳۳۷ در شهر یزد به دنیا آمد.

 

محمدحسین کیانمهر دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران به پایان رساند و دکترای خود را در دانشگاه تربیت مدرس در رشته مهندسی مکانیک ماشین‌های کشاورزی سپری کرد و از سال ۱۳۶۸ به عنوان عضو هیأت علمی در دانشگاه تهران استخدام شد. دکتر کیانمهر هم اکنون با رتبه استاد تمامی در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی به تدریس و تحقیق مشغول است.
دکتر کیانمهر در طول سال‌های تحقیق و تدریس در دانشگاه تهران، کتاب‌ها و آثار متعددی را چاپ و منتشر کرده است که از جمله کتاب‌های وی می‌توان به «تکنولوژی تولید کودهای هوشمند»، «بررسی انرژی‌های تجدیدپذیر در گلخانه» و «فناوری پیشرفته در بیودیزل؛ مقدمه‌ای بر اصول و روندهای نوظهور» اشاره کرد.
این استاد تمام دانشگاه تهران همچنین ۱۰۵ مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی، دو مقاله در مجلات ترویجی و همچنین ارائه ۲۵۰ مقاله در کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی را در کارنامه علمی خود دارد.
دکتر کیانمهر، قریب ۴۰ اختراع را در کارنامه علمی خود ثبت کرده است که ۳۲ اختراع آن در داخل کشور به ثبت رسیده، ۴ اختراع در دانشگاه تهران تأیید شده و ۴ اختراع وی نیز به تولید رسیده است.
این استاد تمام دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران همچنین راهنمایی بیش از ۷۰ پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا را نیز برعهده داشته است.
دکتر کیانمهر در طول دوران فعالیت خود مفتخر به دریافت جوایزی از جمله لوح تقدیر از هشتمین جشنواره خوارزمی و لوح تقدیر از ریاست دانشگاه به خاطر ساخت خودروی جمع‌آوری و حمل کودگاوی مواد سیال و گرانولی و عناوینی نظیر استاد پژوهشگر برجسته دانشگاه تهران در جشنواره پژوهشی آذر ماه سال ۱۳۹۸ و عضو هیأت علمی برگزیده در دومین جشنواره آموزشی دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ شده است.
این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دارای سمت‌های اجرایی متعددی نیز در دانشگاه تهران و کشور بوده است که از جمله سوابق شغلی و حرفه‌ای او می‌توان به کارشناس دفتر نظارت و ارزیابی وزارت کشور، معاون آموزشی جهاد نصر، سرپرست گروه امور فنی کشاورزی، شورای پژوهشی پردیس ابوریحان، مدیر گروه امور فنی کشاورزی کمیسیون محیط زیست و منابع طبیعی امور پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده مهندسی کشاورزی، مدیر گروه مهندسی فنی کشاورزی، عضو هیأت ممیزی دانشگاه تهران در ۴ دوره، عضو هیأت جذب پردیس ابوریحان و عضو هیأت مدیره شرکت مزارع نوین ایرانیان سازمان اتکا اشاره کرد.
وی همچنین عضویت در انجمن مهندسین ماشین‌آلات و مکانیزاسیون ایران و عضویت در کمیسیون محیط زیست و منابع طبیعی امور پژوهشی دانشگاه تهران را نیز در کارنامه خود دارد.
این استاد تمام دانشگاه تهران علاوه بر اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه تهران در طرح‌های تحقیقاتی خارج از دانشگاه از جمله در بررسی خواص مخلوط کود دامی و شیمیایی پلت شده جهت استفاده در کشاورزی و همچنین ساخت اکسترودر ورز دهنده جهت تولید پلت از کود مرغ و گاو را نیز همکاری داشته است.
دکتر کیانمهر همچنین در ساخت و تولید ماشین‌آلات مختلف در بخش کشاورزی نقشی موثر داشته است و تاکنون در ساخت و تولید بیش از ۲۰ نوع ماشین‌آلات کشاورزی مشارکت و همکاری داشته است که از جمله آنها می‌توان به کارشناس مسئول ساخت ادوات کشاورزی مرتعی وزارت جهاد کشاورزی، طراح اولین خشک‌کن ستونی ذرت در ایران با ظرفیت ۵ تن در ساعت، طراحی و ساخت سورتینگ لیمو ترش طراحی و ساخت بوته کار مرتعی برای سازمان جنگل‌ها، طراحی و ساخت بالابر پدالی برای غلات، کمک در طراحی بوجاری پنج تن در ساعت غلات، کمک در طراحی و ساخت سیستم انتقال قدرت کمباین ۹۵۹ جاندیر طراحی و ساخت کامیونت برداشت‌کننده کود دامی، کمک در طراحی و ساخت سیلوهای فلزی غلات، ساخت تکمیلی کامیونت برداشت‌کننده کود دامی و برف، ساخت اولین اکسترودر تولید پلت از کود گاوی و مرغی با قابلیت پلت کردن، طراحی و ساخت اولین دستگاه دارای ولر تخت در ایران جهت تولید پلت مواد لیگنوسلولزی، طراح اولین کود ترکیبی پلت‌شده بر پایه کود کمپوست کود شیمیایی اوره کنده رهش و کنترل رهش در جهان و طراحی ماشین جداکننده نیو ماتیک کلاله زعفران و … اشاره کرد.

کلید واژه ها: ترکیبات هیومیکی زغال سنگ


( ۲۳ )

نظر شما :