زندگینامه: دکتر محمد محمدی مسعودی (۱۳۶۱-)

۱۲ دی ۱۴۰۱ | ۰۸:۴۲ کد : ۳۲۲۷۲ گفت‌وگو و گزارش
تعداد بازدید:۱۲۵۰
دکتر محمد محمدی مسعودی عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران متولد ۱۳۶۱ در تهران است.

 

این چهره دانشگاهی، از سال ۱۳۹۸ عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، رشته مهندسی نانوفوتونیک است.

وی مدرک دکترای خود را از دانشگاه گنت بلژیک دریافت نموده و مدتی نیز به عنوان فوق دکتری در دانشگاه گنت مشغول به فعالیت علمی بوده است. دکتر محمدی مسعودی همچنین به مدت ۲ سال در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف به عنوان فوق دکتری به فعالیت پرداخته است.

این پژوهشگر در طول فعالیت‌های پژوهشی دوره دکتری به ساخت ادوات الکترو اپتیکی با استفاده از نانوذره‌ها و کریستال‌های مایع پرداخته که ماحصل آن ساخت لایه نازک فیلترهای نوری- پلارایزر- نوردهنده خطی- سوئیچ‌های نوری با سرعت میکروثانیه است.

سوئیچ‌های نوری سرعت بالا، در قالب پروژه‌ای به سفارش یک شرکت معتبر بین‌المللی جهت استفاده در دوربین‌های فیلمبرداری سه بعدی توسط این این استادیار دانشگاه تهران ساخته شده و اختراع US آن به ثبت رسیده است. همچنین اختراع فیلم‌های لایه نازک نوردهنده خطی (ثبتPCT و US) این پژوهشگر مورد استقبال جامعه دانشگاهی و صنعتی قرار گرفته و جایزه جهانی Eurodisplay را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرده است.

دکتر محمد محمدی مسعودی مدیریت آزمایشگاه نانوبیوفوتونیک دانشگاه تهران را برعهده دارد. فعالیت‌های علمی تحقیقاتی اخیر این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران از جمله ساخت کیت‌های تشخیصی، شیشه‌های هوشمند و لنزهای قابل تنظیم، در وبسایت آزمایشگاه نانوبیوفوتونیک قابل مشاهده است.
 

این عضو هیأت علمی جوان دانشگاه تهران دارای سه اختراع بین‌المللی ثبت‌شده US و ۲۹ مقاله ISI در نشریات معتبر بین‌المللی است و سخنرانی‌های متعدد علمی در کنفرانس‌های بین‌المللی را در کارنامه خود دارد.

کلید واژه ها: زندگینامه آسیاب هیبریدی نانوفناوری


( ۱۱ )

نظر شما :