کارگاه دو زبانه «میراث دانش بومی قنات ایرانی» توسط مؤسسه جغرافیا دانشگاه تهران برگزار می‌شود / مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ مرداد

۰۵ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۲۹۰۲۳ اخبار اخبار رویدادها خبر
تعداد بازدید:۵۶۴
کارگاه دو زبانه «میراث دانش بومی قنات ایرانی» ۲۰ تا ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۱ توسط مؤسسه جغرافیا دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، مخاطبان و متقاضیان شرکت در کارگاه «میراث دانش بومی قنات ایرانی» که به دو زبان فارسی و انگلیسی برگزار می‌شود، تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ برای ثبت‌نام مهلت دارند.

در این کارگاه پنج روزه به غیر از آموزش مفاهیم ابتدایی ساخت قنات و کاریز در ایران زمین و بررسی جغرافیای اقلیم حاشیه کویر، به بازدید و روش‌های احیا قنات در اردستان، اردکان و بیاضه پرداخته می‌شود.

روز نخست این کارگاه در مؤسسه جغرافیا دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و در چهار روز بعدی کارگاه، سفری اکتشافی برای بازدید از قنات‌های ایرانی (سازه‌های کهن آبی شامل قنات مون اردستان، گنجینه قنات اردکان، یخچال میبد، آسیاب آبی و پایاب قنات زارچ، موزه آب یزد و کاریز بیاضه) با حضور اساتید و صاحب‌نظران صورت می‌گیرد.

دکتر محمدحسین پاپلی یزدی مدیر مسؤول و صاحب امتیاز فصلنامه تحقیقات جغرافیایی؛ دکتر محمد سلمانی استاد دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران و استاد مدعو دانشگاه کان نورماندی؛ پروفسور کریستین برومبرژره استاد دانشگاه اکس آن پرووانس مارسی؛ دکتر حسین راعی استاد دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت؛ دکتر میثم لباف خانیکی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و دکتر مجید لباف خانیکی از دانشگاه نزوی عمان از جمله استادان این کارگاه هستند.

دکتر مهران مقصودی، مدیر مؤسسه جغرافیا دانشگاه تهران و عضو شورای هیأت راهبردی پایگاه میراث جهانی قنات ایرانی، دبیری علمی این رویداد را برعهده دارد.

ثبت‌نام در کارگاه، از طریق وبگاه مؤسسه جغرافیا ممکن است.

گواهینامه بین‌المللی صادره از مؤسسه جغرافیا دانشگاه تهران و یونسکو به شرکت‌کنندگان در کارگاه «میراث دانش بومی قنات ایرانی» اعطا می‌شود.

کلید واژه ها: قنات سفره‌های آب زیرزمینی


( ۲ )

نظر شما :