پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر حسین پازنده

۲۴ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۵ کد : ۲۹۰۰۵ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۱۶

انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر حسین پازنده، استاد پیشکسوت و برجسته دانشکده مهندسی شیمی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
این استاد برتر دانشکدگان فنی علاوه بر آموزش دانشجویان و تولید مقالات علمی فاخر، تألیف کتب ارزشمندی بویژه در حوزه مهندسی شیمی در کارنامه و سوابق علمی پژوهشی خود دارد که بی‌شک ثمرات فعالیت‌های پربار و پربرکت این استاد فرهیخته، ماندگار خواهد ماند.
دکتر حسین پازنده دانش‌آموخته دکترای مهندسی شیمی فیزیک دانشگاه میشیگان و دکترای فوق تخصصی phd لیزر از دانشگاه پاریس بود. فعالیت‌های این فرهیخته پرتلاش عرصه شیمی، در زمینه شیمی فیزیک و الکتروشیمی، مطالعات سینتیکی و اسپکتروگرافی، مطالعه در انتخاب مناسب‌ترین ترکیب‌های سیلیکاتی برای تهیه چینی و دیرگدازها، جدا کردن ترکیبات شیمیایی روغن‌ها بر اساس کروماتوگرافی بود و عمده آثار او نیز در این زمینه تألیف و به چاپ رسیده است. در سوابق تألیفاتی مهم این استاد توانمند می‌توان به تألیف کتاب‌های «شیمی فیزیک و الکتروشیمی »، «شیمی تجزیه اسبابی» اشاره کرد.
بدینوسیله از طرف هیأت‌رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این فرهیخته گرامی را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران گرامی تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.
 

مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران
۱۴۰۱/۰۳/۲۴

کلید واژه ها: تسلیت دانشگاه تهران


( ۱ )

نظر شما :