آشنایی با کتاب «مقدمه علم حقوق» | روایت خودنوشت دکتر علی اسلامی‌پناه مؤلف کتاب

۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۴ کد : ۲۸۶۶۴ گفت‌وگو و گزارش حقوق/سیاسی خبر
تعداد بازدید:۵۹۷
دکتر علی اسلامی‌پناه عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، کتاب «مقدمه علم حقوق» را در ۹ بخش شامل مفهوم حقوق، روش‌های شناخت حقوق، مبانی حقوق، هدف حقوق، ساختار حقوق، تقسیمات حقوق، منابع حقوق، تفسیر حقوق و منطق حقوق روانه بازار نشر کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر علی اسلامی‌پناه عضو هیأت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، در معرفی خودنوشت درباره کتاب «مقدمه علم حقوق»، آورده است:

«مقدمه علم حقوق دانشی است که هدف آن ترسیم خطوط اصلی و پی‌ریزی چارچوب کلی اندیشه حقوقی است. کسانی که بخواهند در رشته حقوق تحصیل یا مطالعه نمایند بهتر است درباره مباحث مهمی نظیر مفهوم، روش‌های شناخت، مبانی، اهداف، ساختار، تقسیمات، منابع، تفسیر و منطق حقوق حقوق مطالعه نمایند. این کتاب، مباحث فوق را در ۹ بخش جداگانه مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. مطالعه این کتاب که به شیوه‌ای ساده و روان نوشته شده است، برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان حقوق و نیز کسانی که در حرف مختلف حقوق مشغول به فعالیت هستند ضروری و الزامی است. اساساً همه دانشجویان رشته حقوق مباحث این درس را به صورت یک درس اجباری مطالعه می‌کنند. این کتاب همچنین برای دانشجویان رشته‌های علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، علوم اجتماعی مدیریت اقتصاد، فقه و مبانی حقوق و همه کسانی که بخواهند حقوق را به صورت یک علم مطالعه کنند مفید است.»

کلید واژه ها: دانشکده حقوق و علوم سیاسی علم حقوق


( ۶ )

نظر شما :