نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران

فرصت‌های نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران به قلم مسئول روابط عمومی دانشکده کارآفرینی

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۷ کد : ۲۷۳۶۱ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۴۸۱
مسئول روابط عمومی دانشکده کارآفرینی، در یادداشتی که در اختیار ستاد خبری نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران قرار داد، به برشمردن فرصت‌هایی پرداخت که این جشنواره برای نهاد روابط عمومی و دانشگاه پدید می‌آورد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سوده قوامی، مسئول روابط عمومی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران در این یادداشت آورده است:
«ماهیت ارتباطی دانشگاه در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ بیش از بقیه دوره‌ها نیازمند روش‌های خلاقانه و نوآورانه می‌باشد. در این دوران، استفاده از تکنیک‌ها و فنون ارتباطات برای حل مشکل ارتباطی و پیشبرد شناخت و درک متقابل، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کووید آخرین بحرانی نخواهد بود که در نسل خود باید با آن دست‌وپنجه نرم کنیم و در این دوران نامطمئن، روابط عمومی می‌تواند به بقای دانشگاه کمک نماید. پس منطقی است که ما باید برنامه‌های متفاوت‌تری را برای قدرتمند نمودن هرچه بیشتر واحدهای روابط عمومی دانشگاه طرح‌ریزی نموده و با تقویت روابط عمومی‌ها، به‌روز نگه داشتن آن‌ها، تقویت ارتباطات داخلی درون دانشگاهی و مانند آن، در این دوران همه‌گیری به پیشبرد اهداف ارتباطی دانشگاه کمک نمائیم.
تحول مهمی که ظهور الزامات این دوران (پاندمی) بر بنیان دانشگاه و روابط عمومی ایجاد کرده، اجتناب از شیوه‌های سنتی و خلق روش‌های جدید برای تأمل، تفکر وانتشار افکار، اندیشه‌ها، نظریات و تولیدات اصحاب دانش می‌باشد.
در این راستا ایجاد یک فضای نو از طریق برگزاری جشنواره روابط عمومی دانشگاه برای تبادل تجارب، شناسایی و معرفی الگوهای برتر فعالیت در روابط عمومی و تلاش در راستای فرهنگ‌سازی و بسترسازی انجام فعالیت‌های تخصصی و علمی می‌تواند سهم بسزایی در ایجاد ارتباط میان تک تک واحدهای دانشگاه و شکل‌گیری یک همفزایی میان آنان و تأثیر مثبت بر روی دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر داشته باشد.
بنابراین با برنامه‌ریزی و اجرای یک رویداد ارزشمندی مانند جشنواره روابط عمومی و نتایج حاصل از آن می‌توان به فرصت‌هایی از قبیل توسعه ارتباطات با جامعه خبری، شناسایی قابلیت‌های دانشگاه تهران به جامعه، جذب همکاری نخبگان حوزه روابط عمومی از سطح کشور، ایجاد و بکارگیری فناوری‌های نوین بسترهای مجازی، خلق راهکارهای نوین در تطابق با شرایط همه‌گیری بیماری، شکل‌گیری روابط عمومی الکترونیک از خروجی علمی این جشنواره، ایجاد یک پلتفرم مشترک ارتباطی میان کلیه روابط عمومی‌های دانشگاه، ایجاد کمیته‌ها و کمیسیون‌های دائمی از میان خروجی‌های این جشنواره، شکل‌گیری محتوای ارزشمند جهت برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای مسئولین روابط عمومی، به‌دست آوردن دانش و راه‌کارهای عملی برای به حداکثر رساندن فعالیت‌های ارتباطی روابط‌عمومی‌ها، ایجاد فرصت‌های ارائه و به‌کارگیری تجربه‌های موفق و متفاوت در سایر روابط‌عمومی‌های کشور، شبکه‌سازی مدیران، کارشناسان، متخصصان و دانشجویان روابط‌عمومی و حوزه‌های مرتبط، بررسی و راه‌اندازی اولیه روابط عمومی دیجیتال و … دست یابد.»

کلید واژه ها: جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران


( ۲ )

نظر شما :