نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران/ مسئول روابط عمومی دانشکدگان ابوریحان:

نخستین جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران گام اول برای نگاه یکپارچه به نهاد روابط عمومی است / تشکیل قرارگاه قوی روابط عمومی در دانشگاه تهران

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۱ کد : ۲۷۲۴۰ اخبار واحدها اخبار ستادی دانشکده‌ها و دانشکدگان خبر
تعداد بازدید:۳۴۵
مسئول روابط عمومی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران گفت: برگزاری نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران به تقویت جایگاه روابط عمومی در سطح دانشگاه کمک خواهد کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، اسماعیل هداوند، مسئول روابط عمومی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، درباره فرصت‌های این جشنواره گفت: این جشنواره به نوعی می‌تواند گامی برای تاکید بر این رویکرد باشد که هر چند روابط عمومی واحدهای دانشگاه یک بخش مستقل هستند اما هر کدام از روابط عمومی‌های واحدهای دانشگاه، عضوی از نهاد روابط عمومی دانشگاه تهران به حساب می‌آیند که اجزای این نهاد روابط عمومی می‌توانند در تعامل با یکدیگر یک قرارگاه قوی تشکیل دهند.
وی، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز کارکنان و کارشناسان روابط عمومی در قالب برنامه‌های جانبی جشنواره را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاربردی در حوزه تولیدات رسانه‌ای بخصوص در زمینه انجام مصاحبه و گزارش‌نویسی مورد نیاز است.
مسئول روابط عمومی دانشکدگان ابوریحان دانشگاه تهران با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه یک حرکت نو در عرصه روابط عمومی دانشگاه محسوب می‌شود، اظهار کرد: هر حرکت جدیدی دارای نقاط قوت و ضعف است. همراه با برگزاری نخستین دوره جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه، لازم است آسیب‌شناسی صورت گیرد و برای تقویت نقاط قوت و جبران نقاط ضعف برنامه‌ریزی شود.
هداوند در بخش دیگر این گفتگو تاکید کرد: این جشنواره به تقویت جایگاه روابط عمومی در سطح دانشگاه کمک خواهد کرد و این تقویت جایگاه منجر به این می‌شود که مسئولان و تصمیم‌گیران در دانشگاه به این جمع‌بندی برسند که هر برنامه‌ای می‌خواهد در دانشگاه اتفاق بیفتد، نیازمند داشتن یک پیوست رسانه‌ای است. به این جهت لازم است روابط عمومی در جریان همه برنامه‌ها قرار داشته باشد تا بتواند به منظور طرح‌ریزی لازم جهت انعکاس آنها اقدام کند.
وی به بخش ویژه نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه که با عنوان «دانشگاه مسئله محور» برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: یکی از خلاءهای نظام اطلاع‌رسانی در اکوسیستم علم و فناوری این است که دستاوردهای تحقیقاتی اساتید و دانشجویان که در قالب طرح‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها نمود پیدا می‌کند، به درستی و به قدر کفایت اطلاع‌رسانی نمی‌شوند. اما انتخاب عنوان «دانشگاه مسئله محور» برای بخش ویژه جشنواره می‌تواند به ایجاد و افزایش انگیزه در دست‌اندرکاران روابط عمومی واحدها به منظور تولید محتوا از این دستاوردهای علمی کمک کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره روز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده که از طریق کلیک بر روی اینجا قابل دسترسی است.
مسئولان و کارشناسان روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران و حتی هر یک از اعضای دانشگاه تهران که عضو سازمانی روابط عمومی نبوده اما در زمینه محورها و شاخص‌های جشنواره دارای اثری هستند که در بسترها و خروجی‌های روابط عمومی واحدهای دانشگاه منتشر و منعکس شده است، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
همچنین در این جشنواره، روابط عمومی‌های برتر دانشگاه تهران بر اساس شاخص‌های خود اظهاری و همچنین رصدهای دبیرخانه جشنواره، معرفی و تجلیل خواهند شد.

کلید واژه ها: جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران


( ۱ )

نظر شما :