نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران/ مسئول روابط عمومی کرسی یونسکو در بازیافت آب:

آموزش ژورنالیسم علمی؛ نیاز مبرم روابط عمومی دانشگاه‌ها / جشنواره روابط عمومی در دانشگاه تهران یک ضرورت برای تحقق سند چشم‌انداز دانشگاه در افق ۱۴۰۴ است

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۱۶ کد : ۲۷۲۰۵ اخبار واحدها اخبار ستادی خبر کرسی‌های یونسکو
تعداد بازدید:۶۳۷
مسئول روابط عمومی کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران درباره نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران گفت: این جشنواره یک ضرورت برای تحقق سند چشم‌انداز دانشگاه در افق ۱۴۰۴ است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، ایرج جمشیدی، مسئول روابط عمومی کرسی یونسکو در بازیافت آب، در گفتگو با ستاد خبری نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، درباره ضرورت برگزاری و فرصت‌هایی که این رویداد در دانشگاه ایجاد می‌کند، گفت: این جشنواره می‌تواند گامی در راستای تقویت و ساماندهی ظرفیت‌ها و فعالیت‌های حوزه روابط‌عمومی به منظور تحقق سند چشم‌انداز دانشگاه تهران در افق ۱۴۰۴ باشد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد گفتمان و تعاملات در حوزه روابط‌عمومی‌های دانشگاه تهران و جهت‌دهی آن در راستای سیاست‌های کلی نظام علم و فناوری کشور، تاکید کرد: جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران می‌تواند در راستای فراهم نمودن شرایط و زیرساخت‌ها برای ایجاد مشارکت و هم‌افزایی سازمان‌یافته در حوزه روابط عمومی مؤثر باشد.

جمشیدی با اشاره به بخش ویژه این جشنواره که با عنوان «دانشگاه مسئله‌محور» برگزار می‌شود، عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم در فرصت برگزاری جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران، کارگاه ژورنالیسم علمی برگزار شود تا دست‌اندرکاران روابط عمومی بتوانند با انگیزه و مهارت بالاتر به تولید محتوا از دستاوردهای علمی بپردازند.

مسئول روابط عمومی کرسی یونسکو در بازیافت آب دانشگاه تهران افزود: شناسایی و ارزیابی روابط عمومی واحدها و مراکز دانشگاه، تقدیر از فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه تهران و ارائه برنامه‌های ارتقای کیفی روابط‌عمومی‌ها، فرصت‌هایی است که با نخستین جشنواره روابط عمومی در دانشگاه تهران کلید می‌خورد.
وی بر ضرورت گسترش فعالیت روابط عمومی واحدها در زمینه اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های تبلیغاتی تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد روابط‌عمومی در دانشگاه تهران بخواهد سهم خود در حوزه ترویج فرهنگ دانش‌بنیان را ایفا کند، مقدمه آن آموزش و تخصص‌گرایی در روابط عمومی است.

جمشیدی در پایان با طرح این نقد که «اذعان به نقش محوری روابط عمومی در سازمان‌ها فقط در حد اظهار و حرف، کافی نیست»، درخواست کرد: مسئولان مراکز و واحدهای مختلف دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، پرداختن به نقش محوری و کلیدی روابط‌عمومی و اعتقاد به نوآوری و پویایی این حوزه را در عرصه عمل نشان دهند تا الگویی برای دیگر سازمان‌ها و نهادها ارائه دهد.

وی از شناسایی و ترویج روش‌های موفق و ایجاد انگیزه جهت پویایی و بروز نوآوری‌ها، بکارگیری روش‌های ارزیابی، شناسایی پتانسیل‌ها و چالش‌ها و ایجاد تعاملات مناسب و فراهم کردن شرایط برای تسهیل مداخله روابط عمومی در زمینه روش‌ها و ارتقای توانایی اجرا و عمل، به عنوان برخی اقدامات نام برد که می‌تواند به کارآمدتر شدن روابط عمومی کمک کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران روز ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ همزمان با روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار می‌شود. فراخوان این جشنواره روز ۲۷ فروردین ماه منتشر شده که از طریق کلیک بر روی اینجا قابل دسترسی است.

مسئولان و کارشناسان روابط عمومی واحدهای دانشگاه تهران و حتی هر یک از اعضای دانشگاه تهران که عضو سازمانی روابط عمومی نبوده اما در زمینه محورها و شاخص‌های جشنواره دارای اثری هستند که در بسترها و خروجی‌های روابط عمومی واحدهای دانشگاه منتشر و منعکس شده است، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

همچنین در این جشنواره، روابط عمومی‌های برتر دانشگاه تهران بر اساس شاخص‌های خوداظهاری و همچنین رصدهای دبیرخانه جشنواره، معرفی و تجلیل خواهند شد.

کلیدواژه‌ها: جشنواره روابط عمومی دانشگاه تهران


( ۱ )

نظر شما :