فراخوان نخستین دورهٔ جایزهٔ علی‌اکبر دهخدا منتشر شد

۲۴ آبان ۱۴۰۰ | ۰۷:۱۱ کد : ۲۳۶۱۴ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۳۵۸
فراخوان نخستین دورهٔ جایزهٔ علی‌اکبر دهخدا پس از نشست هیأت امنای این جایزه منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مؤسسه لغت‌نامه دهخدا، دکتر حسن انوری، دبیر علمی جایزهٔ علی‌اکبر دهخدا، گفت: بر اساس مصوبهٔ هیأت امنا مقرر شد این جایزه در سال‌روز بزرگ‌داشت علامه دهخدا در اسفندماه هر سال، بر اساس آئین‌نامه به آثار منتخب تعلق گیرد و در نخستین دوره، این جایزه به کتاب‌های منتشر‌شده در زمینهٔ فرهنگ‌نویسی تعلق خواهد گرفت.

دبیر علمی این جایزه، دکتر تقی پورنامداریان، دکتر علی‌اشرف صادقی، دکتر علی رواقی، استاد رسول شایسته، دکتر ژاله آموزگار و دکتر محمود بی‌جن‌خان را به عنوان اعضای هیأت علمی این دوره معرفی کرد.

اکرم سلطانی، دبیر اجرایی این جایزه نیز در خصوص شرایط شرکت آثار در این دوره، گفت: آثار باید فرهنگ لغت یا واژه‌نامه باشند و به صورت کتاب و در بازهٔ زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ منتشر شده باشند. همچنین برای شرکت در این دوره، مؤلفان لازم است دو نسخۀ فیزیکی از اثر خود را همراه با فایل pdf آن تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰ به مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران ارسال کنند یا به صورت حضوری تحویل دهند.

گفتنی است جایزهٔ علی‌اکبر دهخدا به پیشنهاد دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی و تصویب شورای مؤسسهٔ لغت‌نامهٔ دهخدا به منظور ارج نهادن به شخصیت تأثیرگذار علامه علی‌اکبر دهخدا و تکریم کسانی که همچنان خدمت‌گزار زبان فارسی هستند و برای اعتلای زبان فارسی آثار ارزشمندی تألیف کرده‌اند، اهدا می‌شود.

کد تحریریه : ۱۱۶/۱۰۱/۱۱۶

کلید واژه ها: مؤسسه لغت‌نامه دهخدا جایزهٔ علی‌اکبر دهخدا


نظر شما :