پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر هرمز فرهت

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۷ کد : ۱۹۵۹۳ اخبار اخبار ستادی خبر
تعداد بازدید:۱۵۹۴

انالله و انا الیه راجعون


با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر هرمز فرهت، استاد پیشکسوت و رئیس سابق گروه موسیقی دانشگاه تهران، چشم از دنیا فروبسته و رخ در نقاب خاک کشیده است.
این استاد فقید که از آهنگسازان و موسیقیدانان شهیر ایرانی بود، آثار موسیقیایی ارزشمندی را در کارنامه پربار هنری خود به جای گذاشته است که بی‌شک ثمرات فعالیت‌های ایشان، همواره ماندگار خواهد ماند.
دکتر فرهت در کالج میلز در رشته آهنگسازی نزد داریوس میو آموزش دید و در نهایت از دانشگاه UCLA دکترای موسیقی‌شناسی دریافت کرد. این استاد فرهیخته در سال ۱۳۳۶ در طول پژوهش‌های خود برای دریافت دکترای موسیقی‌شناسی، با استفاده از بورس بنیاد فورد به ایران آمد و نزد حسین صبا (سنتور) و نصرالله زرین‌پنجه (سه‌تار) با موسیقی کلاسیک ایرانی آشنا شد. پایان‌نامه دکترای ایشان نیز با عنوان «مفهوم دستگاه در موسیقی ایران» سال‌ها بعد توسط انتشارات دانشگاه کمبریج در بریتانیا به چاپ رسید که از مهمترین نوشته‌ها درباره موسیقی ایرانی به زبان انگلیسی است.
این آهنگساز ایرانی در سال‌های پایانی تحصیل در آمریکا، مدتی دانشیار دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس بود. همچنین مدیریت گروه موسیقی دانشگاه تهران و ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه دوبلین از دیگر فعالیت‌های اجرایی دکتر فرهت بوده است.

از طرف هیأت رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران این استاد برجسته تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.

روابط عمومی دانشگاه تهران
۱۴۰۰/۰۵/۲۶

کد تحریریه : ۱۰۰/۱۰۱/۱۰۲

کلید واژه ها: دانشگاه تهران تسلیت پردیس هنرهای زیبا


( ۵ )

نظر شما :