در هفتمین همایش عصای سفید

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه: پیوست فرهنگی در خصوص آموزش‌های مجازی تدوین شده است

تعداد بازدید:۸۲۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در هفتمین همایش عصای سفید که مصادف با روز جهانی معلولین برگزار شد، گفت: «خدمت‌رسانی به عزیزان معلول در دانشگاه تهران دغدغه جدی و همیشگی ما بوده است و اخیراٌ پیوست فرهنگی در خصوص آموزش‌های مجازی تدوین شده که به زودی تصویب خواهد شد».

بر اساس اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در هفتمین همایش عصای سفید که مصادف با روز جهانی معلولین از سوی کانون دانش‌پژوهان با آسیب بینایی دانشگاه تهران (۱۲ آذرماه) به‌صورت مجازی برگزار شد، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: «در فضای آموزش مجازی مسئولان و اعضای هیأت علمی، باید شرایط عزیزانی که محدودیت دارند را در نظر بگیرند تا این عزیزان بتوانند در کلاس شرکت کنند، این موضوع از مواردی است که در پیوست فرهنگی نیز لحاظ شده است».
وی افزود: «کارهای بیشتری باید در ابعاد مختلفی چون آموزشی و پژوهشی برای شما عزیزان انجام می‌گرفت، اما محدودیت‌ها و موانعی وجود دارد. امیدوارم با گشایش‌هایی که صورت می‌گیرد نواقصی که در خدمت‌رسانی وجود دارد، برطرف شود».
دکتر سرسنگی تأکید کرد: «ما آماده هستیم که بسیاری از کتاب‌های درسی دانشگاه را به‌صورت گویا تولید کنیم تا همراه دیگر دانشجویان از منابع درسی استفاده کنید. همچنین به دنبال آن هستیم تا در آینده کتاب‌های مفید برای رشته‌های مختلف و کتاب‌های غیر درسی در حوزه فرهنگی، هنری و ادبی به‌صورت گویا فراهم کنیم».
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: «در حوزه ورزشی نیز علاقمند هستیم که شما عزیزان حضور پررنگ‌تری داشته باشید، در گذشته به دنبال آن بودیم که جشنواره ورزشی برای کسانی‌که معلولیت جسمانی دارند، برگزار شود. در این فرصت اعلام آمادگی می‌کنیم حتی افرادی که عضو کانون نیستند، می‌توانند نیازمندی‌های خود را اعلام کنند تا در سال تحصیلی جدید خدمات بیشتری را ارائه دهیم».
وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی از جهات مختلف برای دانشگاه مشکل ایجاد شده است، گفت: «اما یکی از بزرگترین مزیت‌های این شرایط آموزش از راه دور بوده است. بر روی تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی برای شما عزیزان کار شده است و شما نیز می‌توانید در این زمینه پیشنهاد دهید، زیرا در این حوزه باید سیستم تعاملی وجود داشته باشد».
دکتر سرسنگی در پایان اظهار کرد: «تحصیل و فعالیت کاری شما عزیزان با تمام شرایط سختی که وجود دارد، باعث افتخار و ارزنده است. شما بر مشکلی فائق آمدید که بسیاری از افراد در مقابل آن شکست خوردند. با اراده قوی و همت عالی مشکلات را پشت سر می‌گذارید و من برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم».
در ادامه این همایش دکتر سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، خاطرنشان کرد: «امروز افتخار دارم تا به نمایندگی از دانشگاه تهران روز عصای سفید را تبریک بگویم. این دانشگاه، مفتخر است که هر ساله در آن عزیزانی با آسیب‌های بینایی حضور دارند».
وی افزود: «دستاوردهای شما برای ما ستودنی و حاوی یک پیام برای تمام دانشجویان و آحاد جامعه است. باید نگاهمان را به این گروه از افراد تغییر دهیم و فرصت زندگی برابر را برای آنها فراهم کنیم. شما عزیزان برای ما سرمایه ارزشمند و الگویی فرهیخته هستید».
در این همایش دکتر رضازاده، معاون پژوهشی و فناوری و مسئول امور دانشجویی سازمان بهزیستی کشور، دکتر منیری، معاون صندوق رفاه دانشجویی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز حضور داشتند.

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی و اجتماعی عصای سفید کتاب درسی گویا


( ۱ )

نظر شما :