در وبینار معرفی «مرکز نوآوری رسانه همشهری»

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه: اقتصاد خبر و اثرگذاری در حوزه رسانه از اهداف این مرکز است

۱۳ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۶ کد : ۱۳۳۲۲ اخبار
تعداد بازدید:۲۳۸۹
روابط عمومی دانشگاه تهران: رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، در وبینار معرفی «مرکز نوآوری رسانه همشهری» حرکت به سمت رشد و اثرگذاری در حوزه رسانه و زنده نگهداشتن اقتصاد اخبار را از اهداف این مرکز توصیف کرد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه: اقتصاد خبر و اثرگذاری در حوزه رسانه از اهداف این مرکز است

  در وبینار معرفی مرکز نوآوری رسانه همشهری که یازدهم آبان ۱۳۹۹ با حضور دکتر ابوالحسن ریاضی، مدیر عامل روزنامه همشهری برگزار شد، دکتر عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری رسانه کشور در شبکه دقیق و وسیع نوآوری دانشگاه تهران گفت: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با سابقه نزدیک به بیست سال فعالیت، به یک پارک در سطح جهانی تبدیل شده است و آنچه را که ایجاد می‌کند در دنیا به فروش می‌رساند».
دکتر زارعی، با برشمردن دانشگاه تهران به‌عنوان یک دانشگاه جامع افزود: «در این دانشگاه، نظم و انتظام تمامی ارکان از جمله حوزه آموزش و پژوهش را پوشش می‌دهد. در حین اجرای آموزش و پژوهش، مباحث نوآوری و اختراعات نیز مطرح می‌شوند که تبدیل این موارد به فناوری، وظیفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است».
وی با تبیین گستردگی و پراکندگی دانشگاه تهران به این نکته پرداخت که در راستای پیاده‌سازی اصل اول انقلاب صنعتی چهارم یعنی اصل ادغام، شبکه فناوری دانشگاه تهران طراحی و اجرا شده است تا تمام اجزا در یک شبکه سازمان‌دهی شوند و خدمت‌رسانی از این طریق صورت گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به «شهر دانش» به‌عنوان یکی از برنامه‌های استراتژیک دانشگاه تهران اظهار کرد: «شهر دانش، یک مرکز و یک منطقه نوآوری است که جمع‌کننده تمام عناصر لازم توسعه است. از جمله این عناصر می‌توان به صنایع مختلف اشاره کرد که یکی از این صنایع، رسانه است. حضور همشهری، در شهر دانش یعنی حضور صنعت روزنامه، صنعت چاپ، صنعت اطلاع‌رسانی و به طور کلی می‌توان گفت مفهوم رسانه که در ماهیت همشهری نهفته است، در این بخش حضور خواهد یافت».
دکتر زارعی، در ادامه با تشریح مفهوم اقتصاد و تحول دیجیتال تصریح کرد: «امیدواریم جوانه مرکز نوآوری رسانه علاوه بر دستیابی به رشد و اثرگذاری به‌عنوان یک رسانه ملی، به بخشی از دنیای اقتصاد نیز کمک کند.از سال ۲۰۰۸ مفهوم تحول دیجیتال در حوزه رسانه به‌صورت زبانی و در قالب کلمات و نوشته‌ها مطرح شده و از سال ۲۰۱۲ این مفهوم دارای اسلوب و پروتکل شد، به گونه‌ای که روزنامه‌ها و رسانه‌ها را تحت شعاع قرار داده است. این رویکرد، پروژه‌های بزرگ مولتی مدیا مانند پروژه newspaper next و روزنامه‌ها را به سمت و سوی جدیدی سوق داد».
وی در پایان سخنان خود با پرداختن به عناصر مؤثر در تحول دیجیتال همچون ادغام، بیگ دیتا، مجازی شدن، بهره‌گیری از فضای ابری و امنیت فضای مجازی، بر پیاده‌سازی صحیح این عناصر، در مرکز نوآوری رسانه تأکید کرد.
مرکز نوآوری رسانه همشهری، با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مؤسسه همشهری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است. در این مرکز، تمامی افراد، گروه‌ها و تیم‌هایی که ایده‌های خلاقانه در حوزه رسانه دارند، می‌توانند با توجه به بستر ایجاد شده، علاوه بر افزایش توانمندی رسانه‌ای، جهت تبدیل ایده به واقعیت و کسب و کار رسانه‌ای در حوزه مورد علاقه خود مورد حمایت قرار بگیرند.

کلید واژه ها: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مرکز نوآوری رسانه همشهری


( ۲ )

نظر شما :