انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران با مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۰ کد : ۱۳۱۳۶ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۰۵۴
تفاهم نامه همکاری طرح حمایت از ترجمه آثار فارسی به سایر زبان‌ها، بین مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی منعقد شد.
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران با مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مؤسسه انتشارات دانشگاه، تفاهم‌نامه طرح حمایت از ترجمه آثار فارسی به سایر زبان‌ها موسوم به تاپ (Translation of Persian-TOP) بین دکتر محمد موسی‌خانی، رئیس مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران و دکتر محمدرسول الماسیه، رئیس مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، بیستم مهر ۱۳۹۹ به امضا رسید.
بر اساس این تفاهم‌نامه، دو طرف در زمینه ترجمه آثار انتشارات دانشگاه تهران به زبان‌های گوناگون و نشر آنها در دیگر کشورها، شناسایی مترجمان خبره در زبان‌های مختلف، نشر الکترونیکی و صوتی آثار انتشارات، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی، آسیب‌شناسی ترجمه و … همکاری خواهند داشت.
همچنین در نخستین گام یازده عنوان از کتاب‌های مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران از جمله ایرانویج، تاریخ پیامبر اسلام، حقوق بشردوستانه بین‌المللی و جواهر الآثار در باب زیبایی‌شناسی در حکمت اسلامی و فلسفه غربی در دستور کار قرار گرفت.

کلید واژه ها: معاونت پژوهشی مؤسسه انتشارات


( ۲ )

نظر شما :