چهارمین جشنواره تجلیل از کارمندان نمونه دانشگاه تهران برگزار شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۰۸۵۵ اخبار اخبار برگزیده اخبار ستادی
تعداد بازدید:۴۸۷۵
چهارمین جشنواره تجلیل از کارمندان نمونه، ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ با حضور رئیس دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با حضور رئیس، هیأت رئیسه، مدیران و کارکنان دانشگاه تهران برگزار شد، دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی، با اشاره به حوادث اخیر کشور و گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی وهم‌چنین جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما گفت: «مراسم کارمند نمونه به همت همکاران اداره کل منابع انسانی دانشگاه برگزار می‌شود. بر اساس بازنگری در نحوه انتخاب کارمند نمونه، امسال این تعداد افزایش داشته است. البته همه کارمندان این دانشگاه نمونه هستند، اما به دلیل محدودیت‌ها و بر اساس شاخص‌های مشخص و با نظر و همکاری واحدهای دانشگاه تعدادی از کارمندان در هر سال به عنوان نمونه معرفی می‌شوند».
وی افزود: «تلاش شده تا این تعداد بین همه واحدهای دانشگاه توزیع شود. کارمندان دانشگاه تهران، به عنوان نیروهای پشتیبان، دانشگاه را در انجام مأموریت‌های آموزشی و پژوهشی یاری می‌دهند. بخشی از موفقیت‌هایی که دانشگاه تهران در سطح ملی و بین‌المللی کسب کرده، مرهون زحمات کارمندان خود است».
معاون اداری و مالی دانشگاه، تصریح کرد: «از طرف هیأت رئیسه از تمامی کارمندان دانشگاه که بدون چشم‌داشت برای ارتقا هرچه بیشتر دانشگاه تهران تلاش دارند، قدردانی می‌کنم. امید دارم تا با بهبود شرایط اقتصادی ما نیز بتوانیم رفاه نسبی را برای همکاران در سطح دانشگاه فراهم آوریم».
دکتر یزدانی، تغییر در نحوه ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه را یکی از دلایل تأخیر در برگزاری این مراسم برشمرد و گفت: «بر اساس تغییراتی که در ارزیابی کارکنان صورت گرفته مدیران آزادی بیشتری برای ارائه امتیاز به کارکنان خواهند داشت. البته اعمال این تغییرات منجر به این مسئله شد تا مراسم تجلیل از کارمندان نمونه با تأخیر برگزار شود».
وی با تشریح اقدامات حوزه معاونت اداری مالی که در جهت حمایت کارکنان دانشگاه انجام شده است، افزود: «در این زمینه مجوزهایی از هیأت امنای دانشگاه اخذ شده است که افزایش ۵ درصدی حقوق نیروهای قرارداد خدماتی و تصویب تبدیل وضعیت ۱۶۰ تن از نیروهای خدماتی دارای مدرک فوق دیپلم به بالاتر که فعالیت‌های اداری داشتند از جمله این اقدامات است که تا کنون با برگزاری دو آزمون بیش از ۱۲۰ نیرو خدماتی تبدیل وضعیت شده‌اند».
به گفته معاون اداری و مالی دانشگاه، برخورداری همسران شهدا از مزایای ایثارگری و استفاده کارمندان رزمنده از حقوق و مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر با شرایط حضور حداقل شش ماه در جبهه دفاع مقدس، اعمال مابه‌التفاوت افزایش حقوق سال ۹۸ در محاسبه اضافه کار ساعتی کارکنان از دیگر کارهایی است که از سوی معاونت اداری و مالی دانشگاه پیگیری و انجام شده است.
دکتر یزدانی، خاطرنشان کرد: «هم‌چنین مجوز لازم از هیأت امنای دانشگاه، جهت سپرده‌گذاری سه میلیارد تومان در یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه و ارائه تسهیلات از محل سپرده به بازنشستگان دانشگاه اخذ شده است».
وی در ادامه با اشاره به بحث سختی کار کارکنان اظهار کرد: «ضرایب سختی کار در هیأت اجرایی دانشگاه تصویب و اعمال شده و در برخی از واحدها نیز احکام صادر شده است. البته با توجه به محدودیت‌های مالی، ضرایب سختی کار پایین در نظر گرفته شده است که امیدواریم با بهبود اوضاع اقتصادی دانشگاه، بتوانیم این ضرایب را افزایش دهیم».
معاون اداری و مالی دانشگاه، با توصیف عملکرد مناسب اداره رفاه دانشگاه تهران، ابراز امیدواری کرد که این اداره کل بتواند در بخش تأمین مسکن کارکنان دانشگاه نیز گام‌های اساسی بردارد.
دکتر یزدانی، در پایان سخنان خود گفت: «مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه، باید زمینه آموزش‌های عمومی و تخصصی خود را گسترش دهد. ما باید بتوانیم در این مرکز آموزش‌های تخصصی مورد نیاز دانشگاه را توسعه دهیم، به طور قطع این روش خیلی بهتر و مناسب‌تر از مدرک‌های تحصیلی که همکاران دانشگاهی با هزینه‌های زیاد از دانشگاه‌های بسیار ضعیف و در رشته‌های نامرتبط اخذ می‌کنند، خواهد بود. به گونه‌ای که گواهی دوره‌های مرکز آموزش‌های ضمن خدمت جایگزین این مدارک شود».
دکتر محمد رضا حاتمی، مدیر کل منابع انسانی دانشگاه نیز بابیان اینکه در جشنواره امسال از ۵۰ کارمند نمونه تقدیر به عمل خواهد آمد، گفت: «در جشنواره سال‌های گذشته ۲۰ کارمند نمونه معرفی می‌شدند که با موافقت هیأت رئیسه این تعداد در جشنواره امسال افزایش داشته است. بر این اساس، سالیانه یک درصد از کارکنان دانشگاه تهران به عنوان کارمند نمونه معرفی خواهند شد».
وی افزود: «مسئولیت کارکنان دانشگاه تهران به عنوان بزرگترین دانشگاه کشور سنگین است. تمامی کسانی که در این دانشگاه کار می‌کنند، مسئولیت بیشتری دارند و اگر الگویی در جامعه دانشگاهی بخواهد معرفی شود، به طور قطع معیار دانشگاه تهران خواهد بود».
دکتر حاتمی، تصریح کرد: «در این دانشگاه تعدادی افراد به عنوان کارمند نمونه معرفی می‌شوند که البته مسئولیت آنان با این انتخاب بیشتر خواهد شد. یقیناً این منتخبین باید نماد کارمندان دیگر در زمینه‌های مختلف قرار بگیرند. امیدوارم همه ما بتوانیم در اجرای مسئولیت و وظایف خود بهترین عملکرد را داشته باشیم».
در بخش دیگری از این مراسم عرفان سپهوند، کارمند نمونه دانشگاه تهران، در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود پرداخت. برگزاری قرعه‌کشی سفر به مشهد مقدس و مجتمع تفریحی رفاهی خزرآباد ساری از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
هم‌چنین در پایان مراسم با حضور رئیس و مسئولان دانشگاه تهران از کارمندان نمونه منتخب چهارمین جشنواره تجلیل شد.

کلید واژه ها: کارمند نمونه دانشگاه تهران


( ۱۳ )

نظر شما :