مهم‌ترین جایزه علمی کشور به محقق دانشگاه تهران رسید

۱۹ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۱ کد : ۹۹۴۴ اخبار حوزه فنی و مهندسی اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۲۵۹۲
دانشیار دانشگاه تهران برنده «جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام» شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، «جایزه مصطفی (ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام»، مهم‌ترین جایزه علمی کشور، به دکتر محمد عبدالاحد، دانشیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران رسید.
این جایزه که از آن به «نوبل جهان اسلام» نیز تعبیر می‌شود، هر دو سال یک‌بار در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته با کارهای نوآورانه‌ای تعلق می‌گیرد که زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد.
جایزه مصطفی به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال ۱۳۹۱ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده و تا کنون دو دوره از آن در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ برگزار شده است که در دوره اول، دو محقق خارجی از کشورهای اردن و سنگاپور و در دوره دوم، دو محقق از ترکیه و ایران برنده این جایزه بودند.
امسال این جایزه به دکتر عبدالاحد محقق جوان و دانشیار دانشکده برق و کامپیوتر پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران به دلیل تحقیقات ویژه و اثرگذار در حوزه نانوالکترونیک و کاربردهای آن در تشخیص و درمان سرطان تعلق گرفته است و علاوه بر وی، چهار محقق دیگر نیز که دو تن از آنان ایرانی هستند، در فهرست برگزیدگان قرار دارند.
مراسم اعطای جایزه مصطفی و نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام، دوشنبه ۲۰ آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان، دانشمندان و میهمانانی از کشورهای مختلف، در تالار وحدت برگزار خواهد شد.


( ۱۹ )

نظر شما :