دیدار دبیر اول سفارت آلمان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

۰۹ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۱ کد : ۹۲۶۲ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۴۳۷
دبیر اول سفارت آلمان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
دیدار دبیر اول سفارت آلمان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، اشتفان رایتسه، دبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت آلمان و دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه، ۵ شهریور ۱۳۹۸ با یکدیگر دیدار و پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگو کردند.
در ابتدای این جلسه معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، ضمن خوشامدگویی به تشریح فعالیت‌ها و همکاری‌های انجام شده بین دانشگاه تهران و دانشگاه‌های آلمان پرداخت.
وی، با اشاره به موضوع ناتمام Vocational training بین دانشگاه تهران و کشور آلمان خاطر نشان کرد: «این مسأله می‌توانست همکاری بین تجارت ایران و کمپانی‌های آلمانی را بیشتر کند، اما با توجه به سیاست‌های دولت آمریکا اینگونه همکاری‌ها متوقف شده است. البته برای دستیابی به این مهم سفارت آلمان می‌تواند تسهیل‌دهنده روابط بین ایران و کمپانی‌های آلمان باشد».
فولکر ردر ، مدیر پروژه‌های فرهنگی سفارت آلمان، نیز با ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه تصریح کرد :« دفتر DAAD در ایران می‌تواند همکاری بسیار نزدیکی با دانشگاه تهران داشته باشد و دانشگاه را از لحاظ اعطای بورس حمایت کند».
هم‌چنین در این دیدار پیرامون مسائلی چون برنامه اراسموس پلاس بین دو کشور؛ انجام برنامه Cultural Heritage Management توسط اتحادیه اروپا در سفارت آلمان برای همکاری با ایران با حمایت مالی؛ همکاری بین معاونت فرهنگی دانشگاه با بخش فرهنگی سفارت آلمان؛ استفاده از ظرفیت‌های دفتر آیسته و همکاری بین دپارتمان زبان آلمانی در دانشکده زبان‌ها و بخش آموزش زبان سفارت آلمان؛ همکاری بخش فرهنگی سفارت با کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان و ارتباط دادن سفارت آلمان با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای همکاری‌های مرتبط بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


( ۴ )

نظر شما :