افزایش همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشکده دامپزشکی

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۸ کد : ۸۹۲۲ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۶۸۰
همکاری علمی پارک علم و فناوری و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران افزایش می‌یابد.
افزایش همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشکده دامپزشکی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری، نشست مشترک پارک علم و فناوری و دانشکده دامپزشکی به منظور افزایش همکاری‌های علمی و فناورانه، روز یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ برگزار شد.
در این مراسم که با حضور رئیس و مدیران پارک و اعضای شورای دانشکده دامپزشکی برگزار شد، دکتر عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری ضمن معرفی این پارک گفت: «دانشگاه‌ها در اقتصاد کشور‌های در حال توسعه و پیشرفته نقش اساسی دارند. ما در ارتباط با توسعه ۵ رکن اساسی صنعت، دانشگاه، حکومت، جامعه و رسانه را داریم».
وی افزود: «دانشگاه تهران در اجرای نقش خود و در برنامه سوم بر آن است یک دانشگاه کارآفرین باشد و باید یک‌سری عناصری که در دانشگاه کارآفرین به آن نیاز است را در خودش داشته باشد. حتماً باید بین‌المللی‌سازی را در نظر داشته باشد و در این بین‌المللی‌سازی مهم‌ترین رکن مد نظر ما چرخه تولید است. از طرف دیگر قرار است دانشگاه به سمت نوآوری و کسب وکار پیش برود و برای همین هدف، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و شعبه‌های اقماری آن با قدرت از ایده‌های دانشگاه و جامعه پشتیبانی می‌کنند».
دکتر زارعی در ادامه گفت: «آنچه دانشگاه موظف است در برنامه سوم خود برای ایجاد دانشگاه کارآفرین دنبال کند، بحث ارتباط اخلاق و مسئولیت‌پذیری است».
وی اظهار کرد: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار است که مسئله‌شناسی و ایده‌پروری کند، تیم بسازد، بازار را بسنجد و نهایتاً سرمایه‌گذارانی که می‌توانند این ایده‌ها را به بازار برسانند، انتخاب کند».
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تشریح روند برنامه‌های این پارک گفت: «پارک‌های علم و فناوری یک مسیر ساده برای شروع استارت‌آپ‌ها دارند، به این شکل که استارت‌آپ ویکند برگزار می‌کنند و ایده‌پردازها ایده‌های نوآورانه می‌دهند. دانشگاه تهران برای این نوع تفکر دو نوع برنامه داشته که یکی همین بحث استارت‌آپ ویکند‌ها بوده که از سال ۹۶ آن را شروع کرده و دوم بحث برنامه‌های خاص دانشگاه تهران از جمله رویش، برنامه‌های شکوفایی ۱ و ۲ و… است که ما برنامه آنها را اعلام کرده‌ایم».
دکتر زارعی در پایان تصریح کرد: «بحث ما این است که استادان کنار دانشجویان برای حل مسائل صنعت و کسب‌وکار‌ها به ایده‌پردازی بپردازند و تمام سعی دانشگاه تهران بر این است که به آن ایده‌ها کمک کند، اما یک مشکل اساسی همیشه بی‌پاسخ بوده که ارتباط صنعت و دانشگاه است و با اینکه بارها تکرار شده، ولی هنوز هم بی‌پاسخ است. ما در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سعی داریم که بتوانیم در انقلاب چهارم صنعتی نقش بهتری را ایفا کرده و به توسعه بیشتر ایران کمک کنیم».
در ادامه دکتر مهدی وجگانی، رئیس دانشکده دامپزشکی، ضمن استقبال از برنامه‌های پارک علم و فناوری خاطر نشان کرد: «طرح‌های بسیار خوبی توسط محققین این پردیس در حال انجام است و زمینه ایجاد حضور بیش از پیش استادان پردیس دانشکده‌های فنی را در پارک علم و فناوری فراهم خواهد کرد».


نظر شما :