دیدار سفیر کرواسی با مسئولان دانشکده ادبیات و علوم انسانی

۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۷ کد : ۸۷۷۴ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۱۲۰
سفیر کرواسی با اعضای هیأت رئیسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دکتر دراگو اشتامبوگ، سفیر جمهوری کرواسی و ایور چوندیچ، وابسته بازرگانی سفارت، ۱۷ تیر ۱۳۹۸ با هیأت رئیسه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دیدار و گفتگو کردند.
دکتر غلامحسین کریمی دوستان، رئیس دانشکده با خوشامدگویی به مهمانان و با معرفی گروه‌های آموزشی، ابراز امیدواری کرد که این نشست به گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی دو کشور منجر شود.
در ادامه دکتر اشتامبوگ با اظهار خرسندی از حضور در دانشکده ادبیات توضیحاتی درباره تاریخ روابط ایرانیان و کروات‌ها سخن گفت و به کتیبه بیستون که در آن نام کروات‌ها آمده است، اشاره کرد.
وی در ادامه سخنان خود درباره پیوستگی نژادی کروات‌ها با ایرانیان که در کتیبه تانائیس روسیه آمده است، توضیحاتی ارائه کرد.
سفیر کرواسی از دیدار با دکتر حسن روحانی و تاکید رئیس جمهور بر گسترش روابط علمی – دانشگاهی دو کشور خبر داد.
سپس دکتر اشتامبوگ به تشریح برخی از واژه‌های مشترک در زبان فارسی و کرواتی پرداخت.
دکتر گودرز رشتیانی، مشاور امور بین‌الملل دانشکده، نیز با اشاره به تاکید دکتر نیلی احمدآبادی برای همکاری بیشتر با دانشگاه‌های کرواسی، در خصوص آمادگی دانشکده برای برگزاری دو کنفرانس مشترک با دانشگاه زاگرب با محوریت روابط تاریخی، فرهنگی، زبان‌شناسی و باستان‌شناسی سخن گفت و خواستار حمایت سفیر کرواسی از معرفی بیشتر فعالیت‌های دانشکده ادبیات و علوم انسانی به دانشگاه‌های کرواسی شد.
در ادامه این دیدار دکتر محمود جعفری دهقی، استاد گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی، دکتر جواد اصغری، معاون پژوهشی و دکتر علی شهیدی، دبیر همایش‌های بین‌المللی دانشکده نیز به ارائه توضیحات و پیشنهادهایی درباره گسترش مناسبات علمی دوجانبه پرداختند.
در پایان مقرر شد در ماه‌های آتی با هدف استفاده از ظرفیت‌های علمی – پژوهشی همکاران اعضای هیأت علمی، مهمانانی از هر دو کشور با هم دیدار و گفت‌وگو داشته باشند. در همین راستا با توافق اعضا مقرر شد پیش‌نویس و طرح برگزاری دو همایش با محوریت روابط تاریخی و تمدنی ایرانیان و کروات‌ها توسط دانشکده ادبیات تهیه و در جلسات بعدی با بررسی و توافق طرفین، نهایی و اجرایی شود.
لازم به ذکر است دکتر دراگو اشتامبوگ پزشک، نویسنده و شاعر و همچنین مؤلف بیش از ۷۰ عنوان کتاب است.


نظر شما :