دیدار معاون دانشگاه حلبچه با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

۱۲ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۹:۴۰ کد : ۸۴۶۱ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۵۳۴
معاون دانشگاه حلبچه اقلیم کردستان با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار معاون دانشگاه حلبچه با معاون بین‌الملل دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت بین‌الملل، دکتر دانا عبدالله فرج، معاون علمی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه حلبچه اقلیم کردستان، به همراه هیاتی از این دانشگاه، با دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه تهران، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دکتر عبدالله فرج با ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تهران و امید به حمایت این دانشگاه از دانشگاه تازه تاسیس حلبچه به معرفی این دانشگاه پرداخت و خواستار عقد تفاهم‌نامه همکاری میان دو دانشگاه شد.

وی با اشاره به علاقه دانشجویان دانشگاه حلبچه برای تحصیل در دانشگاه تهران ابراز امیدواری کرد که از این طریق بتوانند همکاری بین دو دانشگاه را آغاز کنند و از حمایت‌های علمی آموزشی دانشگاه تهران برای دانشگاه حلبچه بیشتر بهره‌مند شوند.

دکتر قهرمانی نیز با ابراز تاسف از فاجعه شیمیایی شهر حلبچه و آسیب‌های جبران‌ناپذیر آن برای مردم مقاوم این شهر، برای همکاری علمی آموزشی با دانشگاه حلبچه ابراز خرسندی و وجود دانشگاه حلبچه را در این شهر برای پیشرفت علمی آن مثبت توصیف کرد.

وی راه را برای همکاری علمی از طریق تبادل استاد، دانشجو، مدارک مشترک و انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک باز دانست و اضافه کرد که از این طریق دانشگاه تهران می‌تواند از دانشگاه حلبچه برای پیشرفت آموزشی آن حمایت کند.

دکتر قهرمانی یادآور شد که دانشگاه تهران در خاورمیانه از جمله بهترین دانشگاه‌هاست و در رشته‌های فنی مهندسی جزو ۵۰ دانشگاه اول دنیا و در حوزه نفت جزو ۵ دانشگاه برتر دنیاست.

دکتر عبدالله فرج با اشاره به اینکه زبان تدریس در دانشگاه حلبچه برای رشته‌های فیزیک و مانند آن به انگلیسی و برای سایر رشته‌ها به زبان کردی و عربی است، خواستار تربیت هیات علمی برای دانشگاه متبوع با تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه تهران شد.

دکتر قهرمانی در ادامه ضمن استقبال از پذیرش دانشجویان در تمامی مقاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران به صورت دوره مشترک و مدرک مشترک با معرفی دانشجویان از دانشگاه حلبچه، اعزام استادان ایرانی به دانشگاه حلبچه برای کمک و تدریس و حتی ایجاد رشته‌های دیگر آن دانشگاه منوط به مشخص شدن اولویت‌های دانشگاه حلبچه را مثبت و مفید ارزیابی کرد.

همچنین مسئولان دانشگاه حلبچه از دکتر قهرمانی دعوت کردند تا در کنفرانس بین‌المللی حلبچه با موضوع سلاح شیمیایی و تاثیرات آنکه در این شهر برگزار خواهد شد، شرکت کند و خواستار معرفی استادان مرتبط در این حوزه برای شرکت در کنفرانس به عنوان سخنران کلیدی شدند. ‌‌‌‌‌‌


( ۲ )

نظر شما :