دانشگاه تهران؛ برترین دانشگاه کشور در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی

۲۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۴ کد : ۷۵۸۹ اخبار اخبار برگزیده اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۳۹۳۲
دانشگاه تهران به‌عنوان برترین دانشگاه کشور در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی در بین کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور، ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رؤسای دانشگاه‌ها، سفرای چند کشور، مدیران و معاونان پژوهشی و امور بین‌الملل دانشگاه‌ها در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
بر اساس نتایج ارزیابی‌های مرتبط به سال ۹۷–۹۶، دانشگاه تهران رتبه برتر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی را از آن خود کرد و لوح تقدیر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران اهدا شد.
هم‌چنین دانشگاه‌های گیلان، الزهرا، زنجان، علوم پایه زنجان، خوارزمی، قم، کاشان و کردستان به‌عنوان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در «مسیر موفقیت» معرفی شدند و دانشگاه‌های علم و صنعت، امیرکبیر، شریف، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، فردوسی مشهد، اصفهان، شهید بهشتی و تربیت مدرس نیز به‌عنوان «دانشگاه‌های موفق» شناخته شدند.
بر اساس این ارزیابی‌ها در مورد پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی برتر، شش پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی و علوم جوی و پژوهشگاه مواد و انرژی به‌عنوان پژوهشگاه‌های در «مسیر موفقیت» معرفی شدند. ضمن اینکه پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، رتبه برتر پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی را از آن خود کرد.
هم‌چنین در این مراسم از دو پارک علم و فناوری پردیس و خراسان رضوی به‌عنوان پارک‌های «در مسیر موفقیت» تقدیر به‌عمل آمد و پارک علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز رتبه برتر پارک‌های کشور را کسب کرد.


( ۲ )

نظر شما :