سخنرانی استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن در پردیس هنرهای زیبا

۲۹ دی ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۹ کد : ۷۳۲۴ اخبار اخبار هنری اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۷۳۰
استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن و رئیس لابراتوار مورفوجنسیس در سومین نشست از سلسله سمینارهای بین‌المللی «معماری هوش مصنوعی هیجانی» در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران سخنرانی کرد.
سخنرانی استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن در پردیس هنرهای زیبا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به‌نقل از پردیس هنرهای زیبا، سومین نشست از سلسله سمینارهای بین‌المللی «معماری هوش مصنوعی هیجانی» ۱۲ دی ۱۳۹۷ با سخنرانی منا قندی، معمار، پژوهشگر و استاد دانشگاه ایالتی واشنگتن و رئیس لابراتوار مورفوجنسیس، در نگارخانه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار شد.
مُنا قندی، دانش‌آموخته دانشگاه تهران و دانشگاه برکلی است و در سخنرانی خود به موضوع‌هایی از قبیل: فضاهای هوشمند سمپاتیک در معماری (یا معماری هوش مصنوعی هیجانی)، آیا می‌توان فضاهای ثابت معماری را به فضاهایی منعطف تبدیل کرد که قابل تغییر با فکر انسان باشد؟، آیا می‌توان با افکار و عواطف با فضا تعامل داشت؟ آیا فضاهای معماری می‌توانند امتداد (بخشی از) بدن انسان باشند؟ پرداخت.
وی همچنین به نقش اطلاعات، کد، سیستم‌های فعال‌کننده، و تکنولوژی‌های حس‌گر در طراحی فضاهای معماری هوشمند اشاره کرد و چگونگی تأمین نیازهای فیزیکی و روحی ساکنان فضاهای معماری هوشمند از طریق سیگنال‌های بیولوژیکی و مغزی و بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای تبدیل فضاهای معماری به فضاهایی زنده را تشریح کرد.
دانش‌آموخته دانشگاه تهران بهره‌گیری از هوش مصنوعی را به عنوان مدیومی جهت انعکاس تفکرات و عواطف ساکنان دانست، که با یادگیری رفتار آنان به‌صورت هوشمند و خودکار، با اعمال تغییرات لازم در فضا، می‌توان عملکرد و اتمسفر لازم را برای ساکنان آن به وجود آورد.


( ۱۳ )

نظر شما :