نخستین دانشجوی دکتری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه والنسیای اسپانیا دانش‌آموخته شد

۰۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۱۵ کد : ۶۷۷۵ اخبار اخبار دانشجویی اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۳۰۷۶
نخستین دانشجوی دکتری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه والنسیای اسپانیا روز یکشنبه ۲۷ آبان ۹۷ دانش‌آموخته شد.
نخستین دانشجوی دکتری مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه والنسیای اسپانیا دانش‌آموخته شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، آیدا خرم‌نژاد به عنوان اولین دانشجوی مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه والنسیای اسپانیا، از رساله دکتری تخصصی خود تحت عنوان «تنوع ساختار و عملکرد برخی توکسین‌های باکتری روی سلول‌های جانوری، گیاهی و میکروبی» در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دفاع کرد.
در این جلسه، دکتر سیدحسین گلدانساز، رئیس پردیس، دکتر محمدرضا بی‌همتا، رئیس دانشکده علوم و مهندسی، دانشجویانی از رشته‌های مختلف پردیس، تعدادی از کارشناسان و اعضای هیأت علمی پردیس حضور داشتند.
دکتر رضا طلایی حسنلویی از دانشگاه تهران و دکتر بالتازار اسکریچه از دانشگاه والنسیا استادان راهنما و دکتر یولاندا بل از دانشگاه والنسیا و دکتر وحید حسینی نوه از دانشگاه تهران استادان مشاوره این رساله بودند.
لازم به ذکر است کمیته داوری با تحسین کارهای پژوهشی و نحوه ارائه دانشجو، رساله را با درجه عالی ارزیابی نموده و دانش‌آموختگی علمی ایشان در رشته حشره‌شناسی کشاورزی با گرایش کنترل بیولوژیک از دانشگاه تهران و رشته بیوتکنولوژی با گرایش کنترل آفات از دانشگاه والنسیا را مورد تأیید قرار داد.
گفتنی است از نتایج این کار مشترک ارزشمند می‌توان به معرفی جهانی یک ژن جدید (cry1Ia38) برای باکتری مورد مطالعه و انتشار چهارمقاله علمی پژوهشی در معتبرترین مجلات بین‌المللی و ارائه چند مقاله در کنفرانس‌های معتبر علمی اشاره کرد.

کلید واژه ها: پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه والنسیا


( ۵ )

نظر شما :

mina ۰۶ آذر ۱۳۹۷ | ۰۰:۵۴
با سلام و احترام...عرض خداقوت به خانم دکتر خرم نژاد و تیم راهنمایی و مشاوره ی پایان نامه... جلسه دفاع متفاوت و بسیار عالی ایشان، کلاس درسی برای سایر دانشجویان حاضر در جلسه بود . انشالله که بستر رشد برای دانشجویان این چنین مستعد و آینده ساز، همچنان در کشور فراهم باشد.