نشست خاورمیانه-اروپا به کار خود پایان داد

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۳:۵۴ کد : ۶۵۱۲ اخبار اخبار رویدادها اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۲۰۲۹
سالن ابن‌سینای مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش در آخرین روز نشست بین‌المللی خاورمیانه-اروپا محل برگزاری واپسین میزگرد و پانل نتیجه‌گیری بود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران از کیش، آخرین میزگرد این نشست به بحث درباره یافتن منابع بودجه‌ای و مالی برای تأمین هزینه‌های پژوهش درباره موضوعات مطرح در نشست و کارآفرینی نوآورانه برای تجاری‌سازی ایده‌های مؤثر در این حوزه‌ها اختصاص داشت.
همچنین صاحب‌نظران، برنامه‌ریزان و برگزارکنندگان نشست در پانل جمع‌بندی و نتیجه‌گیری به ارائه راه حل‌ها و روش‌های عینی و واقعی و تعیین نقشه راه برای ادامه مسیر تا حصول به نتایج عملی و مؤثر پرداختند.
گفتنی است در بعدازظهر روز دوم این رویداد بین‌المللی نیز مباحث نشست در پانل‌ها و میزگردهای تخصصی با موضوع آب، انرژی‌های تجدید پذیر، بیمارهای غیر واگیر و مباحث شهری ادامه یافت.
دکتر عباس زارعی هنزکی، دبیر علمی نشست در پایان سه روز بحث و گفتگوی متخصصان، ماحصل نشست را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: «درباره یک سری از پروژه‌ها بین کشورهای خاورمیانه به ویژه ایران و اروپا مطرح شد».
وی افزود: «آنچه صاحب‌نظران اروپایی‌ را نگران کرده است این است که چرا در ایران با این سابقه تمدنی، با این همه تحصیل‌کرده و ذهن خلاق، پژوهش‌ها آن طور که باید، تبدیل به کسب و کار نمی‌شود».
دکتر زارعی با اشاره به ویژگی‌های این نشست اظهار کرد: «در خلال برنامه، مجموعه‌ای از گفتگوهای دو به دو و چند به چند درباره موضوعات نشست صورت گرفت که به غنای بحث‌ها کمک فراوانی کرد».
دبیر علمی همایش افزود: «در پایان همه این گفتگوها، پیشنهادها و ایده‌ها جمع‌آوری و در اختیار دبیرخانه دائمی نشست در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار می‌گیرد و بعد از تنظیم برای افراد حاضر در نشست ارسال می‌شود تا برای ترسیم نقشه راه و برنامه عمل مورد استفاده قرار گیرد و در نهایت به شکل یک قطعنامه تنظیم و نهایی می‌شود».
دکتر زارعی درباره تداوم همکاری‌ها گفت: «امیدواریم این همکاری‌ها ادامه پیدا کند تا تحقیقاتی که در کشور انجام می‌شود، جنبه بین‌المللی پیدا کند؛ اتفاقی که باید قبلاً می‌افتاد حالا ان‌شاءالله شکل واقعی به خود می‌گیرد».
وی در خصوص ادامه‌دار بودن این نشست در آینده اظهار داشت: «برای رسیدن به نتیجه واقعی لازم است که این گفتگوها و تبادلات علمی ادامه پیدا کند، هرچند ممکن است در قالب نشست مانند آنچه در این چند روز داشتیم، نباشد اما در قالب‌های دیگر و به شکل یک شبکه در خصوص موضوعات وابسته به همی که در اینجا دیدیدم، یعنی، آب، انرژی‌های تجدید پذیر و بیماری‌های غیر واگیر که کاملاً با هم ارتباط درونی دارند و تغییر یکی باعث دگرگونی دیگری می‌شود، ادامه پیدا خواهد کرد».
دکتر زارعی در پایان گفت: «این کنفرانس نشان داد که پلتفرم هوشمندسازی شهرها با اتکا بر پرداختن به سه حوزه مورد بحث و حل مسائل مربوط به آنها، می‌تواند در حل مشکلات به ما کمک کند. مثلاً شهر دانش دانشگاه تهران یک پلتفرم حل مشکل است که می‌تواند در این حوزه‌ها کارایی لازم را داشته باشد».


اخبار مرتبط:
با میزبانی دانشگاه تهران؛ نشست خاورمیانه-اروپا در جزیره کیش آغاز به کار کرد

نشست خاورمیانه-اروپا در جزیره کیش - ۲

 

دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران می‌توانند با عضویت در «شعاع» (شبکه علمی آموزش عالی دانشگاه تهران) در جریان آخرین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه قرار گیرند.


( ۱ )

نظر شما :