برگزاری پیش جلسه پنل تخصصی چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی در دانشگاه تهران

۲۲ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۵ کد : ۶۰۸۵ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۱۲۱۶
پیش جلسه پنل تخصصی چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی با عنوان «مشارکت عمومی خصوصی (PPP) در کشور» به منظور تعیین سناریوی پنل مذکور، ۱۵ مرداد ۱۳۹۷، در دانشکده کارآفرینی برگزار شد.
برگزاری پیش جلسه پنل تخصصی چهارمین کنفرانس بین‌المللی کارآفرینی در دانشگاه تهران

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده کارآفرینی، در این جلسه که با حضور دکتر علی عبدالعلی‌زاده، مشاور مالی وزیر کشور؛ دکتر علی نصیری اقدم، دبیر کمیسیون اقتصادی هیأت دولت؛ مهندس محمد عطاردیان، رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، برگزار شد، محتوای پنل مشارکت عمومی خصوصی به اعضای پنل ارائه و برنامه‌ریزی و جمع‌بندی اقدامات لازم برای برگزاری مناسب پنل در روز کنفرانس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، دکتر حمید پاداش، دبیر علمی کنفرانس، ضمن معرفی کنفرانس و پنل‌های برنامه‌ریزی شده به ضرورت هم‌اندیشی سیاست‌گذاران این حوزه و نقش مشارکت PPP در بهبود فضای کسب‌وکار اشاره کرد.

ارتباط میان مشارکت عمومی خصوصی و کارآفرینی، بررسی لایحه پیشنهادی دولت در PPP، نحوه ایفای تعهدات طرفین در این مشارکت، نظام تأمین مالی، مراجع حل اختلاف، بررسی موانع مشارکت بخش عمومی و خصوصی و راهبردی که می‌تواند نظام کشور را از دولتی به نوآوری، کارآفرینی و در حال توسعه سوق دهد از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد.

مشارکت بخش عمومی خصوصی (Public-Private Partnership) مکانیزمی است که در آن بخش عمومی (دولت و سایر نهادهای حکومتی) به‌منظور تأمین خدمات زیربنایی (اعم از آب و فاضلاب، حمل و نقل، سلامت، آموزش و...) از ظرفیت‌های بخش خصوصی (اعم از دانش، تجربه و منابع مالی) استفاده می‌کند.

گفتنی است، طبق برنامه‌ریزی کنفرانس، این پنل، ۱۳ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۱۷ در دانشگاه تهران، کتابخانه مرکزی، سالن علامه امینی برگزار خواهد شد.


نظر شما :