دیدار کاردار سفارت آفریقای جنوبی از دانشکده مطالعات جهان

۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۷ کد : ۵۸۳۸ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۲۴۶
کاردار سفارت آفریقای جنوبی با حضور در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران با مشاور بین‌الملل دانشکده دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده مطالعات جهان، ثریا جاکوب، کاردار و لوتاندو، دبیر دوم سیاسی سفارت آفریقای جنوبی ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ با دکتر امیربهرام عرب‌احمدی، مشاور بین‌الملل و مدیر گروه مطالعات آفریقای مرکزی و جنوبی دانشکده دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار دکتر عرب‌احمدی با اشاره به تاریخچه تأسیس دانشکده مطالعات جهان و گروه مطالعات آفریقای مرکزی و جنوبی، توضیحاتی در مورد دروس رشته جنوب آفریقا و اهداف آن بیان کرد و با برشمردن تجربیات خود در کشورهای مختلف آفریقایی، خواستار همکاری هر چه بیشتر سفارت آفریقای جنوبی با دانشکده مطالعات جهان در زمینه‌های علمی و فرهنگی شد.

در این دیدار خانم جاکوب نیز با تشکر از تأسیس گروه مطالعات آفریقای مرکزی و جنوبی و رشته مطالعات جنوب آفریقا در دانشگاه تهران، این رشته را نه‌تنها در ایران، بلکه در خاورمیانه منحصربه‌فرد دانست.

وی همچنین، خواستار توسعه مناسبات علمی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های آفریقای جنوبی شد و تأکید کرد این سفارتخانه از تمامی امکانات خود در تعمیق روابط علمی دانشگاه تهران با دانشگاه‌های تراز اول این کشور همچون دانشگاه کیپ تاون، دانشگاه ویتزواترراند، دانشگاه استلنوش، و دانشگاه پرتوریا استفاده خواهد کرد.

جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه تهران را در پیام‌رسان «ایتا» به نشانی UTPRNEWS@ دریافت نمایید.


نظر شما :