با حضور برنده نوبل شیمی

جایزه برگزیدگان سومین همایش پروتئین و پپتید اهدا شد

۰۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۶ کد : ۵۷۶۵ اخبار اخبار علمی-فناوری
تعداد بازدید:۳۷۰۵
رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و برنده جایزه نوبل شیمی جوایز برگزیدگان سومین همایش پروتئین و پپتید را اهدا کردند.
جایزه برگزیدگان سومین همایش پروتئین و پپتید اهدا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک، در جلسه اختتامیه سومین همایش پروتئین و پپتید که در دانشگاه شیراز برگزار شد، جایزه انجمن بیوشیمی‌فیزیک ایران ( ISOBC ) به پژوهشگرانِ جوان اهدا شد.

بنا بر این گزارش، مقالات دکتر محمدرضا خالصی، استادیار دانشگاه شیراز و فاطمه حمدان دانشجوی خارجی دانشگاه لبنان در دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی به‌عنوان بهترین مقاله‌ها انتخاب شدند.

جوایز این همایش توسط پروفسور رابرت هوبر، برنده جایزه نوبل شیمی سال ۱۹۸۸ و پروفسور علی‌اکبر موسوی موحدی، رئیس مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و رئیس انجمن بیوشیمی‌فیزیک ایران به برگزیدگان اهدا شد.

به گفته دبیر این همایش، پروتئین‌ها و پپتیدها علاوه بر حوزه پزشکی در صنعت، علوم غذایی و حوزه‌های دیگر کاربردی وسیع دارند به طوری که یک سوم تجارت کل داورهای دنیا به این علوم مربوط است و ایران نیز در استفاده از این علوم به ویژه در بخش دارویی سهم قابل توجهی دارد.

در سومین همایش پروتئین و پپتید، ۳۰۰ مقاله توسط دبیرخانه این کنفرانس وصول شد که از کل مقالات دریافتی، ۲۵۰ مقاله پذیرفته و از این تعداد، ۵۰ مقاله به شکل سخنرانی و ۲۰۰ مقاله دیگر به شکل پوستر ارائه شد.

 

جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه تهران را در پیام‌رسان «ایتا» به نشانی UTPRNEWS@ دریافت نمایید.


( ۲ )

نظر شما :