برگزاری هفته فرهنگی ونزوئلا در دانشکده مطالعات جهان

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۴:۲۲ کد : ۵۵۶۹ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۲۴۲
مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ونزوئلا در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران به نقل از دانشکده مطالعات جهان، ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷، مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی ونزوئلا با حضور، دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه، دکتر سید سعیدرضا عاملی، رئیس دانشکده مطالعات جهان، و سفیر و مقامات سفارت ونزوئلا در دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه، نخست دکتر محمدباقر قهرمانی، معاون بین‌الملل دانشگاه، ۲۰۸ امین سالگرد استقلال جمهوری بولیواری ونزوئلا را که ۱۹ آوریل ۱۸۱۱ به‌وقوع پیوست و به آزادی ملت ونزوئلا از یوغ استعمارگران انجامید به ملت و دولت ونزوئلا و هیأت دیپلماتیکی ونزوئلا در ایران تبریک گفت.

وی افزود: «ونزوئلا گرچه در این مسیر با فراز و نشیب بسیاری روبه‌رو شده است و مداخلات ایالات متحده همچنان تا عصر حاضر نیز در این کشور دیده می‌شود، این کشور همچنان یکی از قطب‌های مهم فرهنگی، سیاسی و اقتصادی آمریکای جنوبی و به‌عبارتی سرتاسر آمریکای لاتین محسوب می‌شود».

معاون بین‌الملل دانشگاه با اشاره به جایگاه ویژه ونزوئلا در سیاست خارجی و روابط بین‌الملل جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: «گسترش روابط در این منطقه برای کشورمان اهمیت ویژه‌ای دارد. هر دو کشور از متحدان سیاسی یکدیگرند و در سال‌های اخیر روابط آنان عمیق‌تر شده و رشدی صعودی داشته است».

برای مشاهده متن کامل خبر، اینجا کلیک کنید.


نظر شما :