درگذشت معاون آموزشی اسبق دانشگاه تهران

۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۸ کد : ۵۴۷۹ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۹۸
دکتر محمد تقی‌خانی، از استادان فرهیخته و پیشکسوت و معاون آموزشی اسبق دانشگاه تهران دار فانی را وداع گفت.

دانشگاه تهران این مصیبت اندوه بار را به خانواده ایشان و جامعه دانشگاهی تسلیت عرض نموده و رحمت و مغفرت واسعه الهی برای آن مرحوم و سلامتی و شکیبایی برای بازماندگان وی از درگاه خداوند منان مسئلت می‌نماید.

زنده یاد دکتر تقی‌خانی متولد ۱۳۲۸ و دانش‌آموخته رشته علوم آزمایشگاهی تشخیص پزشکی (کارشناسی)، بیوشیمی بالینی (کارشناسی ارشد)، بیوشیمی بالینی (دکترای تخصصی) بود. وی دوره تخصصی خون و هورمون‌ها را به ترتیب در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران، دانشگاه‌های مورگان، میامی و اوهایو آمریکا گذراند و از او بیش از ۱۰۰ مقاله و چندین جلد ترجمه و تألیف به یادگار مانده است.

از فعالیت‌های اجرایی تقی‌خانی می‌توان به عضویت در هیأت رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی از سال ۱۳۶۷ تاکنون، رئیس کمیته کنترل دوپینگ سازمان تربیت بدنی، معاون وزیر بهداشت و ریاست سازمان انتقال خون، معاونت آموزشی دانشگاه تهران، معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شاهد، ریاست دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس و ریاست انستیتو پاستور ایران اشاره کرد.

مراسم تجلیل از آن فقید سعید و تشییع پیکر او روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ساعت ۹ صبح از مقابل در اصلی دانشگاه تربیت مدرس واقع در بزرگراه جلال آل احمد (پل گیشا) برگزار می‌شود.


( ۸ )

نظر شما :