دیدار هیأت دانشگاهی بوسنی با ریاست پردیس البرز دانشگاه تهران

۰۶ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۳ کد : ۵۳۱۱ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۲۷۶
رئیس دانشگاه سارایوو بوسنی به همراه هیأتی با رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پردیس البرز، دکتر رفعت اشکریلی، رئیس دانشگاه سارایوو، به همراه معاونان بین‌الملل و آموزش این دانشگاه، روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶ با دکتر یونس نوربخش، رئیس پردیس البرز دانشگاه تهران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

در این دیدار دکتر نوربخش یکی از اهداف راهبردی پردیس البرز را بین‌المللی‌سازی پردیس در راستای سیاست‌های دانشگاه تهران توصیف و با توجه به ظرفیت‌های موجود، توسعه همکاری بیشتر در ابعاد بین‌المللی با دانشگاه‌های جهان را از برنامه‌های جدی پردیس البرز بیان کرد.

در ادامه دکتر محمدرضا سعیدآبادی، مشاور امور بین‌الملل پردیس البرز به تفکیک برنامه‌های همکاری پردیس با دانشگاه سارایوو از قبیل پذیرش دانشجویان بوسنیایی، برگزاری دوره مشترک و تبادل استاد و دانشجو را تشریح کرد.

در این دیدار دو طرف با اشاره به روابط دوستانه بین ایران و بوسنی هرزگوین، خواستار افزایش همکاری‌ها شده و بر لزوم ایجاد راه‌کارهای عملی برای توسعه این همکاری‌ها تأکید کردند.

لازم به ذکر است دانشگاه سارایوو قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه بوسنی است که در سال ۱۹۴۹ تاسیس شده است. این دانشگاه متشکل از ۲۵ دانشکده، ۵ موسسه علمی پژوهشی و چند مرکز وابسته دیگر است. این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۲۸۰۰۰ دانشجو دارد که ۱۰۰۰ نفر از آنان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند.


( ۱ )

نظر شما :