بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۴ کد : ۵۲۷۷ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۹۸۷
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد.
بازدید معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از پارک علم و فناوری دانشگاه، شهریار آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد و شهناز رمارم، عضو هیأت رئیسه شورای مشهد به همراه هیأتی، ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ به منظور تبادل اطلاعات و راه‌کارهای ایجاد یک پارک علم و فناوری موفق در مشهد از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد.
در این بازدید دکتر عباس زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن معرفی و اهداف ایجاد پارک گفت: «وجود تیم خبره و کارآمد در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران باعث پیشرفت و ارتقای پارک شده است. کلیه قوانین و دستورالعمل‌های پارک دارای شناسنامه است، به‌گونه‌ای که برای حضور یک شرکت در پارک از ابتدای پذیرش یک برنامه منسجم وجود دارد».

وی در ادامه به جایگاه فرایندهای اصلی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در منطق TRL اشاره کرد و گفت: «استارت‌آپ‌ها اگر با برنامه شروع به‌کار نکنند نمی‌توانند به مرحله تجاری‌سازی برسند».
زارعی با اشاره به اولین پارک علم و فناوری ICT در کشور گفت: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مجری طراحی و تصویب و مدیریت مرکز رشد و پارک علم و فناوری ICT است که در مرداد ۱۳۹۶ افتتاح شد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با توجه به بدنه اجرایی و غنی و تخصص در ایجاد پارک علم و فناوری، آمادگی همکاری با شهرداری مشهد را دارد».
در ادامه این بازدید دکتر هاشم آقازاده، معاون پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به رسالت شهرداری‌ها گفت: «شهرداری می‌تواند سه نقش ایفا کند، اول، تسهیل کننده رویدادهای نوآوری، علم و فناوری باشد از جمله ایجاد بسترهای فیزیکی در سطح شهر. دوم، شهرداری مشهد می‌تواند تأمین کننده تسهیلات و زیرساخت لازم برای ایجاد پارک علم و فناوری توسط بخش خصوصی، عمومی و دانشگاه‌ها باشد که این امر بسیار مهم است و سوم شهرداری مشهد خود می‌تواند با توجه به امکاناتی که داراست پارک علم و فناوری، مرکز رشد، شتاب‌دهنده و... ایجاد کند».
دکتر آقازاده افزود: «باتوجه به نقش مهم شهرداری در اقتصاد شهری، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آمادگی همکاری در سه بخش را با شهرداری مشهد دارد».
وی ادامه داد: «پارک علم و فناوری دانشگاه تهران می‌تواند راه اتصالی بین شرکت‌های مستقر در پارک با توجه به تنوع فناوری‌های موجود در شرکت‌ها و شهرداری باشد».
در ادامه این بازدید دکتر آل شیخ، معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد با ابراز خرسندی از حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: «شهرداری مشهد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از طریق تفاهم‌نامه و همچنین همکاری در برگزاری رویدادهای فناورانه می‌توانند بایکدیگر همکاری داشته باشند».


( ۱ )

نظر شما :