رئیس جدید پردیس ارس دانشگاه تهران معرفی شد

۰۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۵:۲۲ کد : ۵۰۴۵ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۵۸۴۶
رئیس جدید پردیس ارس دانشگاه تهران، ۳ دی ۱۳۹۶ با حضور مشاور رئیس و مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه معرفی شد.
رئیس جدید پردیس ارس دانشگاه تهران معرفی شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید احمدرضا خضری در این جلسه گفت: «پردیس ارس یک پردیس منطقه‌ای است که با اهداف خاص و پس از بررسی نیازهای منطقه و در پی درخواست‌هایی که از سوی مقامات و مسئولان منطقه‌ای صورت گرفت، برای پاسخگویی به نیازها و ضرورت‌های منطقه و کشورهای اطراف آن‌منطقه توسط دانشگاه تهران ایجاد شد».

دکتر خضری خاطر نشان کرد: «از آنجایی که دانشگاه تهران یک دانشگاه ملی است، مأموریت‌های خود را در سطح ملی تعریف می‌کند، با این همه هیچگاه از مسائل و موضوعات منطقه‌ای نیز غافل نبوده و نگاهش برای تأسیس پردیس ارس نیز در همین جهت بود. به‌رغم اینکه این پردیس خودگردان است اما رویکرد دانشگاه تهران هیچ‌وقت به منافع زود گذر و اهداف کوتاه مدت معطوف نبوده است و به همین خاطر تجدید نظرهایی که در خصوص این پردیس به وجود آمده دانشگاه تهران را از آن مسیر اصلی و چشم‌اندازی که برای این طرح دارد، باز نداشته است».

مشاور رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: «برآورده ساختن نیازهای منطقه‌ای و موردی که بنا بر درخواست مسئولان یک منطقه صورت می‌گیرد در زمره اهداف دانشگاه تهران قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های لازم را در این جهت انجام می‌دهد. اما طبیعتاً نگاه دانشگاه تهران این نیست که پردیس ارس فقط به نیازهای منطقه‌ای پاسخ دهد؛ بلکه هدف این است که پردیس ارس بتواند به صورت بین‌المللی فعالیت کند و نیازهایی را که در کشورهایی مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و ترکیه وجود دارد را نیز بر آورده کند».

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران با بیان اینکه امیدواریم که این پردیس همچنان فعالیت‌هایی را که در گذشته داشته در آینده نیز مورد توجه قرار دهد، افزود: «با نظر به اینکه سرکار خانم دکتر امام جمعه با پردیس از نزدیک آشنا هستند و به‌عنوان یک چهره بین‌المللی فعالیت‌های علمی و بین‌المللی گسترده‌ای دارند، مطمئناً این هدف را مورد توجه قرار داده و پردیس را در جهت اهداف دانشگاه تهران پیش خواهند برد».

دکتر خضری با اشاره به اینکه مدیریت‌های دانشگاه تهران دوره‌ای است و دوره هر مدیریت سه سال تعریف شده است، عنوان کرد: «آقای دکتر آشتیانی در دانشگاه تهران به‌عنوان یک نیروی ارزشی، کار و تلاش کرده‌اند و در هر جایگاهی قرار گرفته‌اند توانمندی، علاقه‌مندی و وفاداری خود را به دانشگاه تهران نشان داده‌اند. ایشان فردی از جنس دانشگاه هستند که برای دانشگاه تهران زحمات زیادی کشیده‌اند. همچنان که در پردیس ارس نیز فعالیت‌های چشمگیری به ثمر رساندند و به‌رغم فراز و فرودهایی که در مسیر این پردیس به‌وجود آمد، ایشان همچنان صبورانه چالش‌ها را پشت سر گذاشته و موجب تعالی پردیس شدند. از این رو هرچند در این فرصت از زحمات دکتر آشتیانی سپاسگزاری می‌کنیم، اما دانشگاه تهران از توانایی‌ها و تجارب ارزشمند ایشان در جاهای دیگر نیز بهره‌مند خواهد شد».

وی در ادامه افزود: «از امسال پردیس ارس فعالیت‌های خود را دوباره آغاز و اقدام به پذیرش دانشجو کرده است که امیدواریم در آینده با همان چشم‌اندازی که برای این پردیس ترسیم شده، این مسیر ادامه یابد. خانم دکتر امام جمعه نیز از آغاز ایجاد این پردیس با آن همکاری داشته‌اند، مطمئناً در پیشبرد اهداف پردیس خصوصاً رویکرد بین‌المللی آن موفق عمل خواهند کرد».

مشاور رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه همه ما علاقه‌مند به دانشگاه تهران به‌عنوان یک میراث ملی هستیم و به شکوفایی و بالندگی فعالیت‌های جدی‌تر آن در عرصه‌های بین‌المللی باور داریم، گفت: «به نظر بنده آنچه برای همه ما می‌تواند مهم باشد این است که بتوانیم دانشگاه تهران را یک گام در این عرصه پیش ببریم. امیدوارم همه همکاران بزرگوار این پردیس خانم دکتر امام جمعه را در این راه یاری کنند و هم‌چنین رؤسای پیشین این پردیس توانمندی و تجارب خود را در اختیار خانم دکتر امام جمعه قرار دهند تا ایشان بتوانند در این زمینه موفق تر عمل کنند».

دکتر خضری با عنوان اینکه مراسم رسمی تودیع و معارفه با حضور رئیس محترم دانشگاه تهران و در منطقه برگزار خواهد شد، گفت: «پردیس باید استقرار بیشتری در محل داشته باشد تا کیفیت آموزش و خدمات آن بیشتر شود و البته این یک ضرورت و اهمیت است. ان شاءالله خانم دکتر امام جمعه در این زمینه نسبت به گذشته اهتمام بیشتری خواهند داشت و در مورد رشته‌هایی که باید در پردیس دایر شوند با یک برنامه‌‌یزی و بررسی هدفمند اقدام خواهند کرد تا کیفی‌ترین و مناسب‌ترین رشته‌ها با توجه به اهدافی که مورد نظر دانشگاه تهران است، در پردیس ایجاد و دایر گردد».

دکتر سیدرضا میرائی آشتیانی، رئیس پیشین پردیس ارس نیز در این جلسه گفت: «پردیس ارس نهال نو پایی است که در سال ۱۳۸۹ غرس شد. حدود هفت سال است که این پردیس به کار خود ادامه داده است و البته گزارش مفصل را در مراسم تودیع و معارفه رسمی ارائه خواهم کرد».

وی با بیان اینکه اساس کار ما در پردیس بر کیفیت بوده است، افزود: «در همه زمینه‌ها، برگزاری کلاس‌ها، دفاع‌ها، پایان نامه‌ها و... تاکید داشته‌ایم که همواره باید در شأن دانشگاه تهران برگزار شود. حتی در پذیرش دانشجو اگر ظرفیت هم داشتیم اما این ظرفیت را پایین آوردیم تا افراد ضعیف پذیرفته نشوند و پذیرش دانشجو در پردیس بر اساس کیفیت‌های لازم صورت گرفته و این از ابتدا جزو سیاست‌های پردیس بوده و امیدوارم که خانم دکتر امام جمعه آن را ادامه دهند».

دکتر آشتیانی خاطر نشان کرد: «تقریبا تمام زمانی که کلاس‌ها برگزار می‌شود و پردیس فعال است فردی از هیأت رئیسه در منطقه حضور دارد و مسئولان منطقه نیز اذعان دارند که دانشگاه تهران حضور فعالی دارد. فعالیت‌های بین‌المللی در پردیس کار خود را آغاز کرده است. ما در بین پردیس‌های اقماری اولین پردیسی هستیم که دانشجوی خارجی جذب کرده‌ایم. ارتباطاتی با کشورهای منطقه و حتی مطالعاتی در ارتباط با کشور غنا داشتیم که امیدوارم خانم دکتر امام جمعه آن‌ها را نیز در اولویت و برنامه‌های خود قرار دهند».

دکتر زهرا امام جمعه نیز با اشاره به اهداف دانشگاه تهران؛ گفت: «گام برداشتن در جهت ارتقای کیفیت پردیس با توجه به سیاست‌های دانشگاه تهران، بین‌المللی شدن، رسیدگی به نیازهای منطقه و حضور مستحکم دانشگاه تهران در منطقه جزو اولیت‌های کاری ما است که در قبل نیز جناب آقای دکتر آشتیانی انجام داده‌اند و من این فرصت را مغتنم می‌شمارم و از زحمات و تلاش‌های ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم».


( ۱۳ )

نظر شما :