با حضور پنج سفیر از کشورهای آمریکای لاتین صورت گرفت

برگزاری سیزدهمین سالگرد اتحاد بولیواری برای مردمان آمریکا در دانشکدۀ مطالعات جهان

۲۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۴ کد : ۴۹۸۸ اخبار اخبار توسعه‌ای
تعداد بازدید:۱۱۸۱
سیزدهمین سالگرد اتحاد بولیواری برای مردمان آمریکا (آلبا) با حضور سفرای کشورهای ونزوئلا، کوبا، بولیوی، نیکاراگوئه و اکوادور، ۲۱ آذر ۱۳۹۶ در تالار حنانه دانشکده مطالعات جهان برگزار شد.
برگزاری سیزدهمین سالگرد اتحاد بولیواری برای مردمان آمریکا در دانشکدۀ مطالعات جهان

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه تهران، در این مراسم که با همت بخش مطالعات آمریکای لاتین دانشکده مطالعات جهان و گروه زبان و ادبیات اسپانیایی دانشکده زبان‌های خارجی برگزار شد، پنج تن از سفرای کشورهای عضو اتحاد بولیواری برای مردمان آمریکا (آلبا)، هیات رییسه دانشکده مطالعات جهان، دانشجویان و دانشگاهیان گرد هم آمدند تا به بررسی خاستگاه، اهداف و کارهای آلبا بپردازند.

در ابتدای مراسم دکتر سعیدرضا عاملی، رییس دانشکده مطالعات جهان، ضمن خوشامدگویی به سفرای کشورهای آلبا، مراتب خرسندی خود را از حضور در جمع سفرا و دیپلمات‌های آمریکای‌لاتین و همچنین استادان و دانشجویان فعال در این زمینه ابراز کرد.

دکتر عاملی در ادامه ضمن گرامیداشت تأسیس اتحاد بولیواری این رویداد را برای مردمان آمریکا (آلبا) حائز اهمیت دانست که نه تنها در تحکیم یکپارچگی و همبستگی کشورهای آمریکای‌لاتین مؤثر است، بلکه در زمینۀ گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو این اتحادیه نیز نقشی بسیار مهم ایفا می‌کند.

ایشان تاکید کرد که در دنیای ظلم و سلطه، ضرورت تلاش برای صلح و آرامش یک امر قطعی است. انسان موجودی است که توانایی تبدیل بدی به خوبی و فساد به صلاح را دارد و ما می توانیم در مقابله با پلیدها خوب باشیم و خوبی را همراه با عدالت ترویج کنیم.

دکتر محمد کشاورززاده، مدیر کل قارۀ آمریکای وزارت امور خارجه، دیگر سخنران این مراسم گفت: آنچه باعث شکل‌گیری آلبا در آمریکای‌لاتین شد تفکرات سیمون بولیوار بود که یکی از راه‌های برون‌رفت آمریکای‌لاتین از بحران‌ها را اتحاد و همبستگی بین کشورهای این منطقه می‌دانست.

دکتر کشاورززاده در ادامه با اشاره به دستاوردهای این اتحادیه گفت: تجربه این اتحادیه برای خاورمیانه به خصوص ایران حائز اهمیت است.

وی افزود: آلبا همواره در برهه‌های حساس حامی خاورمیانه و سایر مظلومین بوده است که محکومیت حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطین، درخواست لغو تحریم‌های کوبا توسط ایالات‌متحدۀ آمریکا، محکومیت تحریم‌های اعمالی علیه ونزوئلا، محکومیت اقدامات تروریستی در سوریه از جمله این حمایت‌هاست.

مدیر کل قارۀ آمریکای وزارت امور خارجه در ادامه طراحی پول واحد سوکره و تاسیس شبکه تلویزیونی تله‌سور را از اقدامات مهم آلبا نام برد و تأکید که ایران از ابتدای تشکیل، آلبا را حمایت کرده است و همواره از نزدیکی و همگرایی با کشورهای آمریکای‌لاتین حمایت می‌کند.

دکتر کشاورززاده همچنین با اشاره به سفر سال گذشتۀ دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجۀ ایران به منطقۀ آمریکای‌لاتین، خاطرنشان کرد که وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط با کشورهای آلبا را در برنامه‌های خود مد نظر قرار داده است و هیچ مانعی برای این توسعۀ روابط وجود ندارد.

در ادامه مراسم سفرای کشورهای آمریکای لاتین به ایراد سخن پرداختند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید.


نظر شما :