سخنرانی رئیس دانشگاه تهران در شانزدهمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور

۱۱ آذر ۱۳۹۶ | ۱۰:۵۵ کد : ۴۹۰۲ اخبار اخبار ستادی
تعداد بازدید:۳۲۴۰
شانزدهمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، شانزدهمین نشست رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، ۹ آذر ۱۳۹۶ با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاه‌های سطح یک در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دراین نشست، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور، با تشکر ویژه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دلیل حضور در این اجلاس، این موضوع را نشان‌دهنده توجه عمیق وزارت نسبت به ارتباط با رؤسای دانشگاه‌ها و به ویژه رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور دانست.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی با تبریک روز دانشجو و فرا رسیدن چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه را نماد پیشرفت و توسعه عنوان کرد وگفت: «محصولات و اثرات دانشگاه صنعتی اصفهان مانند شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، نشان دهنده جایگاه ویژه این دانشگاه است».

وی با تأکید بر اینکه پایه‌گذاری صحیح می‌تواند یک روند اصولی را به دنبال داشته باشد، افزود: «باید تعمق کنیم که هر تصمیم امروز ما، آموزش عالی کشور و آینده کشور را رقم می‌زند و تصمیم درست ما ان‌شاءالله آینده درخشان‌تری را به دنبال دارد و تصمیم‌های عجولانه و هیجانی و سیاسی نیز می‌تواند تبعات بسیار بدی برای کشور و دانشگاه‌ها داشته باشد».

دکتر نیلی احمدآبادی با قدردانی از رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان برای پیشنهاد و پیگیری نشست مشترک دانشگاه‌های برتر کشور، این موضوع را ابتکاری بسیار درست و بجا ارزیابی کرد وگفت: «دانشگاه‌های سطح یک به این دلیل مهم هستند که تصمیمات آنها در جامعه علمی، فرهنگی و فنی و حرفه‌ای کشور اثرگذار است».

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر این دانشگاه‌ها به هم‌افزایی فعالیت‌هایشان بپردازند، بهترین و صادق‌ترین مشاوران وزارت علوم خواهند بود، تصریح کرد: «از آنجایی که جامعه از دانشگاه‌ها انتظار دارد به توسعه هرچه بیشتر کشور کمک کنند، پس باید توانمان را بیش از پیش در کنار هم بگذاریم و هم‌افزایی بیشتری را در این مسیر داشته باشیم».

وی با اشاره به شکل‌گیری همکاری خیلی خوب در سطوح مدیریتی دانشگاه‌های سطح یک کشور، بر لزوم توسعه این همکاری به سطوح و رده‌های تخصصی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تأکید کرد و گفت: «ما شاهد فقدان کار گروهی درون دانشگاه‌ها و بین دانشگاه‌ها در کشور هستیم که البته با اتصال به شبکه بین‌المللی و در قالب برخی از پروژه‌های ملی، کار گروهی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده، اما باید گسترده‌تر شود».

دکتر نیلی احمدآبادی توجه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به اجلاس دانشگاه‌های سطح یک کشور را موجب تشویق این دانشگاه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که این دانشگاه‌ها بتوانند دستاوردهای بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این نشست‌ها باعث شد تا بتوانیم یک تعامل سازمان یافته و با ساختار مشخص را با کشور روسیه آغاز کنیم، گفت: «تاکنون سه نشست با رؤسای دانشگاه‌های معتبر روسیه داشته‌ایم و این نشست‌های مشترک باعث شده تا یک همکاری گسترده‌تر و سازمان‌یافته‌تری را با این کشور برقرار نمائیم».

رئیس اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با تأکید بر اینکه این شیوه همکاری بین‌المللی، در کنار سطوح مختلف همکاری که بین دانشگاه‌های ایران و کشورهای دیگر وجود دارد می‌تواند مورد توجه قرار گیرد و توسعه پیدا کند، افزود: «علاوه بر اینکه اجلاس دانشگاه‌های سطح یک کشور، همکاری خیلی خوبی را به وجود آورده است، قطعاً بهتر و راحت تر می‌توانیم با مجموعه وزارت علوم، ارتباط همفکری و مشورتی داشته باشیم».

همچنین دکتر سید‌احمدرضا خضری، دبیر اجلاس رؤسای دانشگاه‌های برتر، دکتر محمد فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمدتقی احمدی، رئیس دانشگاه تربیت مدرس، دکتر سید حسن صدوق، رئیس دانشگاه شهید بهشتی، دکتر محمدرضا پورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز، دکتر محمدعلی برخورداری، رئیس دانشگاه علم و صنعت، دکتر علی خاکی صدیق، رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر علیرضا عبدالهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس دانشگاه شیراز در این اجلاس حضور داشتند.

اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور به ریاست دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران و دبیری دکتر سید احمدرضا خضری، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند.


( ۳ )

نظر شما :